سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
تو ان تو
 
 
گفتار حکیمان اگر درست باشد درمان است ، و اگر نادرست بود درد تن و جان . [نهج البلاغه] 
»» کسب اطلاعات و شناسایی پسران جهت ازدواج اینترنتی ( ازدواج اینترن

کسب اطلاعات و شناسایی پسران جهت ازدواج  اینترنتی ( ازدواج اینترنتی خانمها)
2 نکته مهم آغازین:
1 -  این فرایند صرفا جهت ازدواج اینترنتی پیشنهاد می گردد و دوستیابی از این طریق ( به علت مراعات نشدن بندهایی از این فرایند) عوارض ناخواسته ای را به همراه دارد . (در واقع هر گردی گردو نیست).
2 – اگر مقاله با دید بدبینانه ای تنظیم شده است، صرفا به خاطر اینست که دوستان را متوجه اهمیت موضوع و خطرات احتمالی آن نمائیم.
قدمهای ذیل به ترتیب برای خانمهایی که قصد ازداوج از طریق اینترنت را دارند توصیه می گردد.
1 – با خودتان صادق باشید و انگیزه شما صرفا کسب اطلاعات عمیق در مورد همسر آینده اتان باشد ؛ نه سرگرمی
2 – زیاد  اطلاعات بگیرید –  کم اطلاعات بدهید.
با آی دی پسرانه بین نویسندگان وبلاگها و اتاق های گفتگو و ... رفته و  فرد مورد نظر را گزینش نمائید.( در این مرحله جنیست خود را روشن نکرده ، تا مشخص نمائید که ؛ قادر به ایجاد و ادامه  ارتباط ، با فرد مورد نظر خود از طریق افکارتان هستید نه جنیسیت خود ) .
 به عنوان یک دوست اینترنتی ( بدون توجه به جنسیت ) اطلاعاتی را در مورد وی کسب کنید. سن ؟ جنس ؟ تحصیللات ؟ محل سکونت ؟ رشته تحصیلی؟ شغل ؟ هدفش از چت کردن با با شما ؟ هدفش از ایجاد سایت و وبلاگ شخصی؟ فرهنگ و نژاد ؛ مذهب ؟ سرگرمی ها، نظرات سیاسی، متاهل یا مجرد بودن؟ تعداد افراد خانواده ؟  شغل پدر ؟ شغل مادر؟ وضعیت مالی؟ تحصیلات افراد خانواده و برادران و خواهران؟ توضیح در مورد تخصص و شغلش با سئوال از جزئیات آن ؟ موسیقی دلخواهش؟ میزان و ساعاتی که که به اینترنت وصل هست؟ و خلاصه هر آنچه که به نظرتان برای آشنایی اولیه مفید است؟
سعی کنید در این مرحله اطلاعات کمی از خودتان بدهید یا بسیار خلاصه باشد. برای قدمهای بعدی لازم است که او از شما کمتر بداند. البته  برای تحکیم ارتباط  لازمست که مقداری اطلاعات عام از خودتان بدهید مثل تعداد خانوار ، سن ، رشته تحصیلی، مدرک ، تفریحات مورد علاقه ؛ ولی اطلاعات خاص از جمله نام محل تحصیل ، نام واقعی خودتان ، نام محل کار،  آدرس منزل ؛ همچنین عقاید مذهبی ، سیاسی را در این مرحله عنوان ننمائید.( البته سئوال و جواب ها نباید خشک و پشت سر هم باشد تا شک طرف مقابل را بر انگیزد. بلکه با ظرافت باید مطرح شود.
3 –  با روشن ساختن جنسیت خود ، سایر سرنخهای شناسایی وی را با ظرافت طلب کنید. مثل آدرس سایت های محبوبش؟، آدرس وبلاگ یا سایت شخصی اش ؟ آی دی و آدرس ایمیلش  و در صورت امکان ایمیل و آی دی دوستان مورد تائیدش؟ و از او بخواهید طی ایمیل هایی، در مورد خودش مطالب جالب و اختصاصی را بنویسد. در این مرحله می توانید نظر او را در مورد ازدواج بطور عام و ازدواج اینترنتی به طور خاص جویا شوید. سئوال باید کلی باشد و به قصد و نظر خودتان در این مورد اشاره نفرمائید.
( بدیهی است ،در هر مرحله از مراحل مذکور ؛ اگر فرد با پارامترهای دلخواه شما تطابق نداشت یا قصد ازدواج ندارد ، فرایند ازدواج اینترنتی در مورد او به اتمام می رسد.)
4 – به مطالعه ایمیلهای ارسالی ،  سایت ، وبلاگ و اشاراتی که داشته است به طور عمیق می پردازید و با دید منتقدانه بررسی می کنید. ، پس از این می توانید با افکار او چالش منطقی و علمی کنید تا او بیشتر صحبت کند – که این مطلب به شناسایی او کمک خواهد کرد.
5 – با آی دی های ناشناس و پسرانه با او ارتباط بگیرید و به او ایمیل بزنید و با سئوالاتی شبیه سئوالات بند 1 ، اولا درستی اطلاعات خود را چک کنید ، ثانیا در یابید آیا او با یک پسر هم به همان سرعت ارتباط می گیرد و جواب سئوالاتش را می دهد؟ ( نقش و تاثیر جنیست خود را در ایجاد و ادامه این ارتباط بررسی کنید)
6 -  با آی دهای ناشناس و دخترانه با او ارتباط بگیرید و به او ایمیل بزنید و با دادن اطلاعات دیگر ، و گرفتن اطلاعات از او ، مطالبش را چک کنید. در اینجا دختر دیگری باشید و نظراتی مخالف نظرات واقعی خود بدهید. آیا او همان پسر است و با همان افکار . یا چهره متفاوتی از خود ارائه می دهد. ( ثبات و واقعیت مطالب وی را بررسی کنید).
7 – با یک آی دی ناشناخته دیگر؛  سکس طلبی او را چک کنید؛ از او آدرس چنین سایت هایی را بخواهید یا با ارسال مطالب مسخره و عکسهایی با این مضامین واکنش او را در این رابطه بسنجید. همچنین سن خود را سنی اعلام کنید که خارج از وقت ازدواج است ( مثلا 10 تا 14 سال) و با او حرفهای صمیمانه و عاشقانه بگوئید و از او قرار ملاقات حضوری در سطح شهر، منزل خود یا منزلش بگذارید ؟ جواب مثبت او به این قرار می تواند ، او را در این مرحله ، رد کند.
8 – با دو آی دی دخترانه در دو وقت متفاوت با او تماسی صمیمانه و گرم بگیرید و در هر مورد از خود اطلاعات تقریبا متناقض و متضاد بدهید و نظرش را جداگانه در مورد خودش و خودتان جویا شوید؟ آیا او به رنگ هر دختری در می آید. با آن آی دی های دخترانه و ناشناس بخواهید ، که شما دوست دختر او باشید. پس از آن در روزی دیگر با آی دی اصلی خود از او تلویحا سئوال کنید که آیا او دوست دختری هم دارد. و اگر دارد چه وقت و چگونه آشنا شده است؟ این می تواند میزان راستگویی یا دروغگویی او را تا حدی روشن نماید.
9 – گاهی از چیزهایی که بدتان می آید برای او به خوبی یاد کنید و تعریف کنید و به عکس از چیزهایی خوشتان می آید به بدی یاد نمائید ، و نظر او را بطور غیر محسوس در رابطه با نظراتتان جویا شوید. تا واکنش واقعی فرد را چک کنید. ( تا مطمئن شوید او نقش بازی نمی کند و نظرات قطعی خود را ابراز کرده است)
10 – کم کم اطلاعات خاص از او بخواهید. نام ، نام خانوادگی ، شماره شناسنامه ، تاریخ تولد ، نام پدر ، آدرس منزل ، شماره تلفن محل تحصیل ،کار ، منزل ،  و...، را از او بخواهید و در اینترنت مشخصات او را جستجو کنید. همچنین صحت مشخصات او را بررسی نمائید.
11 – سعی کنید به غیر از خودتان حداقل یک نفرد دیگر که دارای تجربه و علم لازم در این مورد است ، از رابطه شما با خبر باشد و مشخصات بند 8 را پس از بررسی صحت آن ، به فرد امین خود بدهید( اشخاص پیشنهادی : پدر ؛ مادر؛ خواهر یا برادر بزرگتر، معلم ؛ مشاور خانواده و ازدواج)
12 – به احساسهایش ، افکارش ، و رفتارش در خلال صحبت ها توجه نموده و به صورت جزئی و با مثال در رابطه با زندگیش سئوال نمائید. و واکنش ها و سخنانش را با تمام صحبت ها و نوشته های قبلی او که در آی دی ها متفاوت شما ، به شما گفته است  جمعبندی و آنالیز نمائید.
همچنین در مورد پروفایلش سئوالاتی بکنید. چرا تکمیل نکردید؟ چرا این آی دی را انتخاب کردید؟ چرا عکس واقعی خود را در آن نگذاشته اید؟ چرا به سرگرمی های خاصی علاقه دارید؟....
13– صحبت ازدواج را جدی تر مطرح کنید. و نظرش را در مورد خود جویا شوید. آیا او می تواند به شما اعتماد کند؟ آیا او به ازدواج با شما می اندیشد. آیا او می تواند رسما جهت خواستگاری شما اقدام نماید.( یک سئوال در اینجا می تواند مطرح شود آیا او  دوست دارد که با شما ازدواج کند یا در حال حاضر شما را  فقط به عنوان دوست انتخاب کرده است ؟– اگر قصد ازدواج را با شما ندارد یا می گوید که فعلا شرایط  ازدواج با شما را ندارد و در آینده اقدام خواهد کرد!؛  ازدواج اینترنتی شما در رابطه با او همین جا خاتمه می یابد. بدیهی است ادامه این روند به امید اینکه در آینده او به خواستگاری شما بیاید ، با شکست روبرو خواهد شد و سرخوردگی شما را به دنبال خواهد داشت.( سرکه نقد به از حلوای نسیه است)
14 – نظر فرد را در مورد ملاقات حضوری وی با پدرتان ، برادرتان و خانواده اتان در منزل شما ، جویا شوید.( با این مسئله او را چک کنید تا چه اندازه جدی و مصمم است – در صورت مخالفت ؛ دلایل او را با سایر بهانه تراشی ها و دلیل تراشی هایی که از او به دست آورید جمعبندی و تحلیل نمائید)
15 – از او در مورد فیلم هایی که دیده ، کتابهایی که خوانده ، ترانه هایی که شنیده و اعتقاداتی که دارد ، جزء به جزء بپرسید و یادداشت کنید و در مورد آنها اطلاعات بیشتری حاصل کنید و در جلسات آینده ، از بخشهایی از کتابهایی که خوانده سئوال کنید و نظرش را در مورد آن جویا شوید.
16 – با متدهای دروغ سنج ، دروغگویی او را چک کنید ( می توانید با یک مشاور یا روانشناس در این مورد مشورت نمائید)
17 – برای قوی کردن بینش خود در رابطه با عشق ، ازدواج و راههای آن ، حتما 3 جلد کتاب با عنوان " آیا تو آن گمشده ام هستی " را بخوانید. این کتاب از باراباس دلی آنجلیس هست. می توانید این کتاب را از انتشارات جیحون روبروی دانشگاه تهران تهیه فرمائید. برای مطالعه تکمیلی و بیشتر کتاب " عشق هرگز کافی نیست " مولف: تی آرن بک ؛ ترجمه : بداغچی را از همان انتشارات بخواهید. اضافه شدن بینش شما در ازدواج ( چه اینترنتی ، چه غیر اینترنتی) ، سوپاپ اطمینان خوبیست. همچنین معیارهای ازدواج و انتخاب همسر که در بخش مشاوره ازدواج سایت همدردی قرار گرفته است، می تواند کمک موثری د راین زمینه  به شما بکند.
18– هرگز در هیچکدام از مراحل ذکر شده با او قرار ملاقات حضوری نگذارید. برای نشان دادن جدیت  شما در مورد ازدواج اینترنتی؛ اولین دیدار بهتر است به صورت رسمی و با حضور خانواده های شما صورت بگیرد. 
19 – مراحل فوق نباید پشت سر هم و سریع سپری شود  و به زمان نیاز دارد ( پیشنهاد: حداقل طی شش ماه) اگر تمام این مراحل با موفقیت طی شده است ،او می تواند صرفا یک خواستگار بالقوه برای شما باشد. مسئله ازدواج را به صورت  صریح و شفاف  با او بیان نمائید. و از او بخواهید در مورد ازدواج با شما فکر کرده و جواب دهد. بدیهی است در این مورد، والدین شما در جریان بوده و در صورت موافقت وی مراسم رسمی و سنتی خواستگاری شروع می شود. (‌ در اینجا تاکید روی مراسم سنتی صرفا به خاطر اینست که ارتباط مجازی شما به ارتباط واقعی و دقیق تری تبدیل شوند و فرایند به صورت عمیق تری دنبال شود)
20 – طی مراحل فوق به معنای شناخت فرد مذکور نمی باشد. لذا برای انتخاب او به همسری باید شروع به بررسی و شناخت او در خارج از دنیای مجازی نمائید که خود بحث نسبتا مفصلی هست. در این مورد اگر اطلاعات بیشتری لازم دارید می توانید به مراکز مشاوره مراجعه نمائید.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » علی بابا ( سه شنبه 89/10/14 :: ساعت 2:23 عصر )

»» پیشنهاداتی در رابطه با پیشگیری استفاده از محتویات غیر اخلاقی مو

پیشنهاداتی در رابطه با پیشگیری  استفاده از محتویات غیر اخلاقی موبایل در مدارس
کارکردهای مثبت و منفی وسیله ارتباطی به نام موبایل بر کسی پوشیده نیست ، اقدامات قهری برای ممنوعیت استفاده از موبایل در مدارس به عنوان آخرین راه ممکن ، مناسب است اما پیشگیری از این معظل مهمتر ، و مسلما" وجود امکانات ، بلوتوث ، حافظه های بالا ی مولتی مدیا ، دوربین ، ضبط صدا ، پیامک ها و غیره باید عاملی برای جدیت مسئولان مدارس و معلمان در عدم استفاده دانش آموزان از این وسیله داخل مدرسه باشد ، علی الخصوص مقاومت دانش آموزان ودرگیریهای زیاد والدین با کارکنان مدارس شاید منجر به تضعیف روحیه کاری ، خستگی و استرس طرفین نیز بشود .
1-صرف انتشار چند بخشنامه کمک اساسی به حل مشکل موبایل و دوربین در این مقطع زمانی نخواهد کرد ؛ تشکیل یک جلسه کارشناسی آسیب شناسی استفاده از موبایل ، با حضور پلیس ، روانشناس ، جامعه شناس ،مشاور، مسئولین تربیتی ، مسئولین انجمن اولیا و مشاوره ، قاضی و غیره زیر نظر و توسط ادارات آموزش و پرورش بسیار مفید خواهد بود که دارای 2 کارکرد موثر است : 1- وحدت نظر و رویه دوایر در این خصوص 2- پیدا کردن راه کارهای بدیع در برخورد با مشکل موبایل و استفاده آن در مدارس 3- انتقال یافته های جلسه بحث و بررسی به صورت کاملا" کارشناسی به مدیران مدارس 4- توجه به تفوتهای فرهنگی مدارس و شهر ها
2-درمدرسه در قدم اول باید توسط کارکنان مدارس ، خصوصا" معلمان در کلاس ،تبعات منفی استفاده از موبایل با تاکید بر دو بعد ؛ حواس پرتی دانش آموز و عدم استفاده از کلاس و درس ؛ و دوم ؛ توجه به ضررهای استفاده مدام در سنین زیر 17 سال ناشی از امواج مغناطیسی وسوم ؛ آثار ویرانگر محتوای برخی تراک های غیر اخلاقی با حفظ جوانب و احتیاط های لازم ، برای استفاده کنندگان یا بی توجهان به تذکرات قبلی مسئولین مدرسه (نه همه دانش آموزان) ، تشریح گردد. بهترین محل برای توجیه کارکنان مدارس جلسه شورای معلمان مدرسه است.
3- تهیه تراکت هایی توسط مدارس مبنی بر مشکلاتی نظیر ؛ حواس پرتی در مدرسه و عدم توجه کافی به درس و کلاس ، انتقال بیماریهای ویروسی و باکتریایی ،مشکلات امواج مغناطیسی موبایل و غیره و نصب در سالن مدرسه
4- دعوت از مشاور ، جامعه شناس یا پزشک مسلط به موضوع برای حضور در مدرسه ای که بیشترین مشکل را از این بابت دارد و داشتن یک سخنرانی برای افراد علاقمند به حضور در جلسه برای استفاده از سخنرانی ،و تشریح مضرات و آسیب های استفاده از موبایل در دانش آموزان
5- در مدارسی که بیشترین درگیریها را در این رابطه دارند و یا برای افراد علاقمند به استفاده از مطالب سخنرانی ، یک سخنران آگاه و مسلط از دایره اجتماعی نیروهای انتظامی یا یک قاضی با هدف ارشاد و راهنمایی و اطلاع رسانی ( نه با هدف برخورد ) ، برخی جرائم احتمالی استفاده از موبایل و محتویات آن تشریح شود چرا که خیلی از دانش اموزان مشکل دار نمی دانند که همراه داشتن محتویات غیر اخلاقی در موبایل یک جرم تلقی می شود
6- پرسش و پاسخ مسئولان مدرسه با دانش آموزان به صورت کلاسی یا منتخب جمعی ، در مورد انگیزه های استفاده از موبایل در مدرسه و کسب آمارو فرضیات در این رابطه ، به فرایند پیشگیری و اقدامات مناسب مدرسه کمک خواهد کرد .
7- یک راهکار بسیار ساده و موثر اینکه ؛ برخی از خانواده ها از مشکلات همراه داشتن موبایل توسط دانش آموز اطلاعات کافی ندارند و در مقابل مدیر مدرسه مقاومت می کنند و گاه به درگیری هم خواهد انجامید ، بهترین محل برای دادن آگاهی به والدین تشکیل جلسه انجمن اولیای کلاسی است (که در مجمع عمومی کل مدرسه به خاطر محدودیتهای رسمی سخنران و غیره کارساز نخواهد شد ) اگر در جلسات انجمن کلاسی با توجه به یافته های علمی ، آسیب های احتمالی مغناطیسی ، روانی ، حواس پرتی ، لرز ، استرس، اضطراب ،کاهش خورد و خوراک ، انتقال بیماریهای ویروسی و باکتریایی ،مشکلات گوارشی ، بدخوابی ،لرز ، حساسیت و غیره در اثر استفاده مشترک در مدرسه و غیره برای آنان تشریح شود و مستندات آن ارائه گردد ، علاوه بر اینکه والدین به فکر عدم استفاده از موبایل توسط فرزندانشان در مدرسه خواهد افتاد ، ممکن است یک پشتیبان خوب برای مدیر و مربی پرورشی و مشاور مدرسه باشند و درگیریها و شکایات به حداقل خواهد رسید (مقاومت تعدادی از والدین در مدرسه برای این مورد هم دور از انتظار نیست اما تغییر نگرش اکثریت والدین کار مهمتری است )
8- تاکید مدیران به دانش اموزان و والدین که هر ساعت از زمان حضور در مدرسه می توانند از تلفن مدرسه (با نظارت مدیر برای کارهای خیلی ضروری) استفاده نمایند و یا والدین از منزل با تلفن مدرسه تماس بگیرند ، بهانه برخی دانش آموزان را بی اثر خواهد کرد ، البته این مورد هزینه چندانی برای مدرسه ندارد وبار مالی زیادی بر دوش مدرسه نخواهد گذاشت ولی در مقابل به دردسر ها و جنگ اعصاب آنطرف مشکل خواهد ارزید ...
9- این مشکل مقطعی است و با فرهنگ سازی در آینده حل خواهد شد ، اما حتی یک مشکل مانند انتشار تصاویر دختران گرفته شده دریک مدرسه ، در زمان فعلی جبران ناپذیر است آوردن مستندات ممنوعیت موبایل در کشور های خارجی مانند ، ژاپن،قبرس،انگلستان،هند و غیره ، توجه مدیران یا والدین را به اهمیت موضوع جلب می کند و اعتراضات آنان را به حداقل خواهند رساند ، از همه مهمتر ، مسلما" یک یا چند روش ابداعی و بدیع وجود دارد که با همفکری و مباحثه و بررسی ابعاد مثبت و منفی آن می توان با این مشکل برخورد کرد ولی نیازمند یک برنامه تقریبا" طولانی تر برای پیشگیری از آسیب های تصاویر و تراک های غیر اخلاقی ، داستانهای غیر اخلاقی بسیار مخرب در مدارس و در سطوح دانش آموزی هستیم .
10_ از تمام موارد بالا مهمتر اینکه ، تقویت ابعاد دینی دانش اموزان و اینکه این ممنوعیت استفاده یا ذخیره یا حتی دیدن تراک ها و مطالب غیر اخلاقی ، در وجود فرد نهادینه شود ، کمک موثری به حل مشکل خواهد کرد ، حتی دانش آموزان معتقد و با تقوا ممکن است به سایر دانش آموزان در این باره تذکر داده یا آنها را از عواقب کارشان مطلع نمایند و اینکه خدا را در همه حال ناظر بر اعمال خود بدانند ...
11- تقویت قدرت ابراز وجود در دانش آموزان ، باعث خواهد شد به پیشنهاداتی در مورد ذخیره یا دیدن تراک های غیر اخلاقی یا ارسال و دریافت اس ام اس ها و ام ام اس های غیر اخلاقی و بلوتوث های غیر مجاز ، با قاطعیت " نه " گفته و از دام این مشکلات رهایی یابند . نقش مربیان پرورشی و مشاوران مدارس در این بخش ، بسیار مهم است .
چرا مضرات موبایل گفته نمی شود؟
متن زیر مصاحبه ای است با آقای علی جاسب، مخترع پارچه ی ضد نفوذ امواج الکترومغناطیسی موبایل در آلمان، که در حال حاضر در ایران می باشد.
خطرات امواج موبایل برای همه یکسان است یا در گروه‌های سنی مختلف، زیان‌های متفاوتی دارد؟
یکی از بدترین چیزها برای جنینی که در شکم مادر است، امواج الکترومغناطیسی موبایل است. بدن جنین هنوز بافت خوب و کاملی را به خود نگرفته و بسیار حساس است. امواج موبایل منجر به کاهش عکس‌العمل مولکولی در بدن جنین می‌شود.
این مسأله باعث ضعیف شدن سیستم‌های مختلف بدن می‌شود که شاید هنگامی که فرزند به دنیا آمد در آن دیده نشود، ولی پس از سال‌ها بیماری‌های مختلفی خود را نشان دهند. در کشورهای سوئیس و اتریش به خانواده‌ها بسیار تأکید شده که بچه‌های زیر 16سال اصلاً با موبایل صحبت نکنند.
چرا؟
شما اگر یک سلول را در نظر بگیرید، دیواره‌ای آن را احاطه کرده است. سلول‌های مغز بچه‌ها هنوز شکل و ساختار محکمی به خود نگرفته‌اند. در واقع تکامل یافته نیستند و دیواره محکمی ندارند. به همین دلیل میزان بیشتری از تشعشعات را از خود عبور می‌دهند که باعث اختلالات عصبی در آن‌ها می‌شود و مسائلی مانند چشم درد و کم‌ اشتهایی در آنها دیده می‌شود.
در کل حدود 58 درصد امواج موبایل‌ها برای کودکان و نوجوانان بیشتر مضر است. علاوه بر آن در برخی کشورهای اروپایی استفاده از موبایل‌ را در فضاهایی که افراد زیادی تجمع کرده‌اند، مانند اتوبوس، صحیح نمی‌دانند، زیرا امواج موبایل تنها به شخص استفاده کننده آسیب نمی‌رساند، بلکه نسبت به میزان فرکانسش افراد را تحت الشعاع قرار می‌دهد.
سئوال من این است که با این همه مضرات چرا تا کنون اطلاع‌رسانی خوبی در مورد زیان‌های موبایل‌ها نشده است؟
این قضیه درست مثل جریان سیگار است. وقتی که کمپانی فیلیپ موریس میلیاردها دلار درآمد از فروش سیگار داشت، اجازه نمی‌داد دانشمندان در این مورد نظر بدهند. حتی اگر به خاطر داشته باشید در سال 1960 ماجرایی برای یک پروفسور که روی سیگار تحقیق می‌کرد رخ داد و او را کشتند.
الان فروش موبایل‌ها در دنیا از پُر درآمدترین کارهاست و حتی بسیاری از مراکز آن‌ها دولتی هستند و کسی دوست ندارد از میزان سودش کاسته شود. پس با وجود آگاهی از مضرات آن، هیچ اطلاع‌رسانی نمی‌کنند. آن‌ها میلیاردها دلار برای راه‌اندازی آنتن‌های BTS خرج کرده‌اند و می‌خواهند سودش را ببرند. اگر بخواهند سیستم‌هایشان را تغییر دهند، باید تریلیون‌ها دلار هزینه کنند. پس راه پر سود برای آن‌ها عدم اطلاع مردم از زیان‌های موبایل است.
یادم هست ما استادی در دانشگاه داشتیم که می‌گفت: نگران ازدیاد جمعیت جهانی نباشید، انسان‌ها خودشان آنقدر چیزهای مضر مانند سیگار، موبایل و ... می‌سازند که خود با دست خود می‌میرند.
گفته می‌شود که در ایران اگر در روی خانه‌ای آنتن‌های BTS را نسب کنند به آن‌ها ماهیانه پول می‌دهند؟! این پول‌ها هیچ گاه جای آن زیان‌ها را نمی‌گیرد و باید تاکید کنم خانه‌هاباید حداقل 50 تا 60 متر از BTSها دور باشند تا امواج به آنها کمتر ضرر بزند.
می‌دانید که بعد از تذکرات بسیار دانشمندان در دنیا در این مورد، در سازمان ملل بخشی به نام ICNRIP تأسیس شد که کارش فقط تحقیقات و کنترل میزان امواج الکترومغناطیسی مضر برای انسان و طبیعت است.
چرا کشورهای اروپایی نسبت به موضوع حساس‌ترند؟
در کشورهای اتریش، آلمان و سوییس تاکنون دانشمندان مقالات بسیاری را ارائه داده‌اند و از دولت خواسته‌اند که به گونه‌ای قانون‌گذاری کند که کمترین میزان زیان به افراد برسد.
چندی پیش از دولت‌هایشان خواستند که از نصب آنتن‌های BTS در نزدیکی مهد کودک‌ها، بیمارستان‌ها یا مکان‌های تفریحی که بیشتر کودکان در آن‌ها رفت و آمد دارند جلوگیری کنند. در نروژ هم آزمایش جالبی انجام شد که نشان داد استفاده از موبایل برای بچه‌ها باعث خستگی، کم خوابی و کم اشتهایی می‌شود.
موبایل تنها در زمان استفاده و صحبت کردن با آن ضرر دارد؟
خیر. حمل کردنش هم ضرر دارد. حتی اگر 30 سانتی متر هم از شما فاصله داشته باشد، امواج الکترومغناطیس حدود 400 هزار Pw/M2 در هر لحظه با بدن اصابت می‌کند.
وقتی که شما با موبایلتان حرکت می‌کنید، جاهایی که آنتن‌ها آنها را کمتر پوشش می‌دهند، گوشی شما سعی بیشتری برای به دست آوردن آنتن می‌کند، در واقع سیگنال‌های بیشتر و قوی‌تری از خود ساطع می‌کند که این موضوع بسیار خطرناک است.
حتی به افرادی که مشکل قلبی دارند سفارش می‌شود که موبایل را دور از خود نگه دارند، در صورتی که بعضی‌ها آن را در جیب بغلشان می‌گذارند.
خانم‌های باردار باید حداقل 2 متر از موبایل دورتر باشند. یکی از نکات جالب این است که زمانی که شما با موبایلتان عکس بفرستید یا همانMMS، هزار برابر خطرش بیشتر است. این موضوع را یک دانشگاه اتریشی اثبات کرده است.
یعنی جاهایی که پوشش آنتن‌ها کمتر می‌شود، امواج خطرناک تری از موبایل ساطع می‌شود؟
بله. جاهایی که پوشش کم است، امواج گوشی بیشتر می‌شود و در جاهایی مانند نزدیک آنتن‌های BTS هم که پوشش خوب است، امواج ساطع شده از طرف آنتن‌ها برای بدن بسیار خطرناک است.
در موقع صحبت کردن با موبایل چطور؟
از هر زمان دیگری برای بدن خطرناک ‌تر است. فرض کنید در اتوبان در حال رانندگی هستید. این امواج همواره در حال کم و زیاد شدن هستند که باعث افزایش میزان برخورد امواج و شدت یافتن آن می‌شود، زیرا در مسیر اتوبان میزان پوشش‌دهی آنتن موبایل یکسان نیست.
استفاده از هندز فری (hands free) نمی‌تواند درصد امواج را کاهش دهد؟
خیر، زیرا هندز فری هم مانند یک آنتن عمل می‌کند و تفاوت خاصی در میزان اصابت امواج با بدن ندارد.
آیا در آلمان تاکنون ارگان‌های دولتی بوده‌اند که نسبت به اختراع شما عکس‌العمل خوبی نشان دهند؟
در آلمان آنقدر از این اختراع استقبال شده که خود من هم باور نمی‌کردم. علاوه بر آلمان، از کشورهای ژاپن، برزیل، سوئیس و اتریش هم پیشنهادات خوبی برای تولید داشتم ولی ایران را بیشتر از تمام دنیا دوست دارم و این کار را در ایران ادامه خواهم داد.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » علی بابا ( سه شنبه 89/10/14 :: ساعت 2:23 عصر )

»» دلا‌یل مدگرایی در نوجوانان

دلا‌یل مدگرایی در نوجوانان
 نوجوان در گذشته به لباس اهمیت چندانی نمی‌داد، کافی بود پوشاکی مناسب بر تن داشته باشد؛ ولی امروز نوع لباس، رنگ، طرز دوخت و حتی دکمه‌های آن مورد توجه وی قرار دارد.  به نوشته «جام‌جم آنلاین»، امروزه، کوتاه و بلند کردن موها، مدل دادن و دیگر آراستن‌ها، جزو ضروریات و تقریبا بخش اعظم زندگی دختران و پسران شده است یا پسرها که قبلا با ماشین نمره چهار، سر خود را اصلاح می‌کردند، ولی حالا دیگر هزینه کوتاه کردن یا آرایش موی سر یک نوجوان پسر، سر به فلک می‌زند! بنابراین مشاهده می‌کنیم همه چیز، دستخوش تغییر و تحول شده است.
ولی توجه به مد و اهمیت دادن به لباس و آرایش از ویژگی‌های رفتاری مهم این دوره (نوجوانی) به شمار می‌آید. در این سن، نوجوان به ظاهر خود و زیبایی ظاهر ،توجه بیش از حد نشان می‌دهد. مُد و پیروی از آن، از شیوه‌های بالندگی نوجوانان شده است، همچنین نوجوان به پوشیدن لباس‌هایی علاقه‌مند است که در میان همسالان خود محبوبیت دارد یا از الگوهای زمانش که ممکن است هنرپیشه یا یکی از افراد سرشناس جامعه خود یا کشور خارجی باشد، پیروی می‌کند و جالب اینجاست که با تغییر مد، علاقه‌اش نیز نسبت به مد قبلی تغییر می‌کند.
دلایل توجه به لباس و مد
اگر نوجوان به سر و وضعش بیش از حد توجه نشان می‌دهد و به پوشیدن لباس‌های عجیب و غریب علاقه زیادی دارد، باید گفت دلایل گوناگونی می‌تواند عامل چنین رفتاری باشد. گاهی این‌گونه رفتارها از حالت «خودشیفتگی» نوجوان نشات می‌گیرد که در این سن بشدت ظاهر می‌شود.
وابستگی به گروه همسالان نیز از جمله عواملی است که باعث پیروی نوجوان از مد و توجه او به ظاهرش می‌شود،‌ زیرا وسیله‌ای است برای هماهنگی با همسالان و مورد قبول آنان قرار گرفتن. متأسفانه پیروی از مد و پوشیدن لباس‌های ناهمگون، می تواند نوعی واکنش ستیزه‌جویانه نوجوانان نسبت به مسائل و موضوعاتی باشد که در جامعه می‌گذرد و آنها با این مسائل مخالفند و به این ترتیب، ناخشنودی خود را ابراز می‌دارند.

پیروی از مد گاهی هم وسیله‌ای برای اعلام جنگ به بزرگ‌ترها و احتمالا دهن‌کجی به اجتماع است، نوجوان می‌خواهد ناسازگاری خود را با محیط به نوعی ابراز کند، چون راهی نمی‌یابد، ناچار به پیروی از مد که یکی از این وسیله‌هاست، متوسل می‌شود. برخی نوجوانان نیز به دلیل مورد توجه قرار گرفتن به طرف مد می‌روند.

اهمیت دادن به مدل لباس و پوشاک ویژگی مهم دوره نوجوانی است. یکی از دلایل این اهمیت، آن است که از این طریق نوجوانان تجربه می‌کنند چه کسی هستند و می‌خواهند که دیده شوند. البته پوشاک و مدل لباس برای هر فردی نوعی علامت هویتی تلقی می‌شود.
با وجود این، از آنجا که نوجوانان در دوره رشد و تحول هستند، در درجه اول طرز لباس پوشیدن آنها نشان‌دهنده تصور آنان از خودشان است لذا نوع پوشاک و لباس اهمیت بیشتری برای آنها پیدا می‌کند. علاوه بر این، نوجوانان می‌آموزند طرز لباس پوشیدن نقش مهمی در روابط اجتماعی و این‌که از سوی دیگران چگونه مورد ارزیابی قرار می‌گیرند، ایفا می‌کند.
از این رو، طرز و مدل لباس هم برای همسالان و هم بزرگسالان نشانه مهمی می‌شود. شواهد نشان می‌دهد لباس‌های مُد در دبیرستان، نشان از پایگاه و شأن بالای اجتماعی می‌دهد و برعکس لباس‌هایی که کمتر مُد هستند، دارای پایگاه و شأن پایین اجتماعی است.
چه لباسی بپوشم؟
این هم یکی از سوالاتی است که نوجوانان دائما از والدینشان می‌کنند. چندین دست لباس دارند، ولی موقع انتخاب لباس متحیرند که چه لباسی بپوشند. نوجوان از هیچ لباسی برای مدتی طولانی راضی نیست و فکر می‌کند اگر هر روز لباس جدیدی برایش بخرند، وضعش از آنچه هست، بهتر می‌شود.
مرتبا با سر و وضعش ور می‌رود، این لباس را نپوشیده، آن یکی را امتحان می‌کند. هنوز از پیراهنی استفاده نکرده، به بهانه قشنگ نبودن، آن را به کناری می‌اندازد، یا به دوست تازه‌اش می‌بخشد. نوجوانی که هنوز اندامش کاملاً شکل نگرفته، پاهایش باریک است، گردنش لاغر است و یکدفعه قد کشیده، از هر لباسی بیزار است؛ برای این که هیچ لباسی به این اندام تازه شکوفا شده نمی‌آید پس او حق دارد کلافه باشد.
او همه تقصیرها را به گردن طرح و مدل لباس می‌اندازد، در حالی که مشکل از جای دیگری آب می‌خورد.البته این واکنش‌ها غالبا به دو گروه از نوجوانان تعلق دارد؛
 گروه اول، آنهایی هستند که می‌خواهند مورد توجه قرار گیرند و هرکجا ظاهر می‌شوند، صحبت از آنان باشد.

اینها در واقع اعتماد به نفس کمتری دارند و اضطراب، از ویژگی‌های بارز آنهاست. درست به همین دلیل در اکثر انتخاب‌های خود، و من‌جمله لباس، مردد و سردرگم‌اند.
گروه دوم هم که تفاوت‌های رفتاری زیادی با گروه اول ندارند، گرفتار رفاه فراوان هستند و آنچه را که اراده می‌کنند، والدین بلافاصله برایشان فراهم می‌کنند. تنها واکنش اصولی والدین، این است که با برقراری رابطه‌ای عاطفی و مهرانگیز، آنها را به تعادل برسانند.
عده‌ای دیگر اصلا به سر و وضع خود اهمیت نمی‌دهند، هر چه دم دستشان می‌آید می‌پوشند و دنبال مد و این جور چیزها نیستند و به هر چه برسند قانعند، آنها از بس که از ریخت و قیافه خویش بیزارند، هیچ فکر نمی‌کنند با پوشیدن لباس یا تغییر آن بهتر شوند، بنابراین همه چیز را رها می‌کنند.
آنچه مسلم است، بیشتر این واکنش‌ها طبیعی و اقتضای سن آنهاست. والدین وقتی به طبیعی بودن این‌گونه عکس‌العمل‌ها واقف شوند، صبوری لازم را برای تغییرات خواهند داشت و در مقابل چنین رفتارهایی، برخوردهای از پیش تعیین‌شده خواهند داشت.

خطر تهاجم غرب

غربی‌ها برای نفوذ در میان ما شگردهای خاصی دارند که انتقال مد هم یکی از این حیله‌هاست. متأسفانه نوجوانان به علت نداشتن اعتماد به نفس کافی، خود را باور ندارند و ناخودآگاه فکر می‌کنند اگر از مد پیروی کنند، شایستگی بیشتری خواهند داشت.
خطر الگوها در خانه
شما می‌دانید که فرزند، الگوی اولیه را از والدین می‌گیرد. وقتی فلان خانم یا آقا تحت تأثیر مد، هر هفته لباس‌های خود را به رنگی در می‌آورد و ده‌ها تقلید کورکورانه از فرهنگ غرب می‌کند، نمی‌تواند فرزندان خود را نسبت به پیروی از مد باز دارد.

خطر ازخودبیگانگی فرهنگی
خطرناکترین نوع از خودبیگانگی، از خود بیگانگی فرهنگی است، زیرا اصولا ظهور فرهنگ کشوری بیگانه در جامعه و رواج و توسعه آن، باعث از خودبیگانگی فرهنگی می‌شود. هنگامی که فرد، تمام خصایص و سنت‌های مفید فرهنگی کشورش را بدون توجه و شناخت ندیده بگیرد و سمبل‌ها و آداب و رسوم کشورهای بیگانه را به علت مترقی بودن بپذیرد و آن را توجیه کند، به از خود بیگانگی فرهنگی مبتلا شده است.

تداوم چنین کاری باعث سوء‌تربیت افراد و در نتیجه، افزایش مشکلات و نابسامانی‌های داخلی و خارجی جامعه می‌شود. پیروی از مد، لباس و آرایش برایش اهمیت خاص دارد؛ می‌خواهد از دیگران یاد بگیرد و تقلید کند. گاهی در این راه زیاده‌روی می‌کند و اغلب شرایط فرهنگی، اجتماعی، سنتی و بودجه خانواده را در نظر نمی‌گیرد.
توجه به ظاهر، باعث می‌شود از یکدیگر لباس قرض بگیرند که این رفتار بیشتر در میان دختران دیده می‌شود. سعی کنید با فرزندتان صحبت کنید و شرایط زندگی خود را با او در میان بگذارید و به جای سرزنش، تلاش کنید هویت او را که یک ایرانی است به وی تفهیم کنید تا باور او نسبت به خود و کشورش بیشتر شود. مشکل ما این است که خودمان و فرهنگمان را دست کم می‌گیریم.
توصیه‌هایی در مورد مساله مد

لباس، آراستگی ظاهر و همرنگ شدن با همسالان از جمله عواملی است که مانع به وجود آمدن احساس عدم تناسب با جامعه در نوجوان می‌شود.
برای برخورد با مساله مدپرستی در نوجوانان نکاتی ذکر می‌شود، که عبارتند از:
1-‌ برای در پیش گرفتن رفتار منطقی و درست در این مورد، قبل از هر چیز باید سعی کنید درباره مد یا نوآوری لباس نوجوانان اطلاعاتی بدست آورید. منظور این نیست که باید حتماً از مد پیروی کنید، بلکه هدف این است که با به دست آوردن این آگاهی، به یاد روزگار جوانی و میزان توقع خود از والدینتان بیفتید و در رفتار خود با فرزندتان صبر بیشتری به خرج دهید.
2-‌ اصرار نداشته باشید هر چه را شما می‌پسندید، او هم بپسندد. او را در انتخاب لباس آزاد بگذارید و راهنمایی‌اش کنید. گاهی ممکن است در انتخاب اشتباه کند و در اشتباه خود اصرار هم داشته باشد؛ ولی تجربه‌ای که از آن اشتباه به دست می‌آورد، تأثیرش بیشتر از نصیحت‌های شما در این زمینه است.

3- با در نظر گرفتن بودجه خانواده رفته رفته مقدار پولی را که برای لباسش در نظر گرفته‌اید، در اختیارش بگذارید. به او اجازه دهید برای انتخاب لباس، نظر خود را بدهد، هر چند ممکن است در انتخاب‌های اولیه‌اش دچار اشتباه شود، اما بتدریج می‌آموزد که باید با در نظر گرفتن همه جوانب اجتماعی، خانوادگی و مانند آنها برای خود لباس تهیه کند.
4- اگر سلیقه او مورد پسند شما نیست او را مسخره نکنید یا مستقیماً او را به باد انتقاد نگیرید. این‌گونه رفتارها و روش‌های تند و مستقیم باعث می‌شود که حالت تدافعی به خود بگیرد.
5- در دوران دبیرستان، دختران دبیرستانی علاقه زیادی به آرایش دارند. در این سن به علت اختلالاتی که در ترشح غدد داخلی ایجاد می‌شود، اغلب دچار کک و مک یا آکنه می‌شوند و سعی دارند این عیب را با آرایش صورت بپوشانند. قبل از هر چیز سعی کنید مشکل پوستی فرزندتان را از بین ببرید. در این مورد خیلی صمیمانه و غیرمستقیم او را راهنمایی کنید. روش درست را به او بیاموزید و به او بفهمانید که سادگی یک دختر نوجوان را زیباتر نشان می‌دهد.
6- بهتر است در این دوره بحرانی با او درنیفتید و نظرتان را با اجبار به او تحمیل نکنید. بیشتر اعمال او به این دلیل است که می‌خواهد مورد توجه و تأیید دیگران قرار گیرد و کانون توجه باشد. بنابراین آرامش خود را حفظ کنید، چون به او کمک می‌کند دردها و مشکلاتش را آسان‌تر حل کند



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » علی بابا ( سه شنبه 89/10/14 :: ساعت 2:23 عصر )

»» ممنوعیت استفاده از موبایل در مدارس و کلاس های درس و وظایف مدیر و

ممنوعیت استفاده از موبایل در مدارس و کلاس های درس و وظایف مدیر و معلمان در برخورد با این مشکل ،
یکی از مشکلات عمده همراه داشتن موبایل حواس پرتی دانش آموز و عدم توجه به کلاس و معلم است
             بر همه واضح است که موبایل یا تلفن همراه یک وسیله سودمند برای ارتباطات مطلوب محسوب می شود و هم می توان از آن استفاده درست داشت هم نادرست به حدی که به اندازه سلاح های گرم می تواند در سطح کلاس و مدرسه خطرناک باشد ،به زودی پیشرفتهای عجیب و غریب دستگاههای موبایل باعث تعجب همگان خواهد شد ، موبایل هایی که بوی بد دهان را به صاحبش هشدار خواهد داد ، یا دستگاههایی که تغییرات مشکل ساز ضربان قلب و حالات اورژانسی را به صاحب موبایل و یا شرکت های بیمه و مراکز اورژانس اطلاع خواهد داد، استفاده از دفترچه تلفن ، حافظه بالا برای ذخیره فایل های فشرده صوتی و تصویری ، ضبط صدا،فیلمبرداری ، عکس برداری و قابلیت های گوناگون برای والدین در کشورهای پیشرفته جهت ردگیری و کنترل فرزندان و نظارت از راه دور و غیره هر شخص را به فکر استفاده از آن می اندازد اما چه نوع استفاده ای ، با چه محتویاتی و چه احتمالاتی برای ناهنجاری و انحراف ؟ در این راستا مطالب متنوع و پیشنهادات مفید به همراه برخی مستندات ارائه می شود ، امید است مورد توجه مدیران ، معلمان ، مربیان پرورشی و والدین قرار گیرد ، به هر حال ، به همراه داشتن موبایل در کلاس درس و مدرسه دارای ضررهایی بیشتر از فواید آن است و حداقل در شرایط فعلی که فرهنگ سازی لازم انجام نشده است ، برای مدارس و والدین به یک بحران تبدیل شده است علی الخصوص وجود بلوتوث ها و پیامک ها و تراک های غیر اخلاقی و یا فیلمبرداری و گرفتن عکس از سایر دانش اموزان و انتشار آن در اینترنت یا از طریق سی دی و بلوتوث ، سوء استفاده های احتمالی دیگران از آنها ، مشکلات زیادی را به وجود آورده است .
              باید گفت ؛ در برخی مدارس ممکن است در این رابطه مشکلی وجود نداشته و یا در برخی شهر ها فرهنگ سازی لازم صورت گرفته باشد و به همراه داشتن آن امری عادی تلقی شود ، مطالب زیر به صورت کلی ارائه شده است و ممکن است به زودی با رواج ام ام اس مجددا" مشکلات جدیدی برای خانواده ها و دانش آموزان و مدارس به وجود آید ... و البته واضح است که نمی توان یک نسخه کامل و بدون نقص را برای تمام مدارس پیچید و برخی مدیران با همکاری کلیه معلمان اقدامات جالبی برای برخورد مناسب با این مسئله اتخاذ کرده اند . اهمیت قضیه به حدی است که در خیلی از کشورها ی توسعه یافته به درخواست مدیران و معلمان خارجی استفاده از موبایل در مدرسه ممنوع شده است و تلاش برای غلبه بر این مشکل مختص کشورمان نیست .
            شیوه های تقلب پیشرفته در مدارس خارجی توسط موبایل و اخلال در امر ارزشیابی ، مدیران را به فکر چاره انداخته است و برخی هم در داخل و خارج کشور ادعا می کنند سیستم مختل کردن ارتباطات موبایل را طراحی کرده و در مدارس ، جلسات ، محیط های حساس ، نظامی و غیره تا شعاع 25 متر کارایی دارد ولی مشکل اصلی مدارس ایران روشن بودن موبایل و صحبت کردن نیست بلکه محتویات آن ، اس ام اس ، تراک های مختلف ، فایل های متنوع که همگی باعث مشغولیات ذهنی دانش آموز و بی اثر کردن فرابند یاد دهی و یادگیری خواهد شد و حتی درگیریهای زیادی برای مدیران ، معلمان و والدین به وجود آورده است که باعث فرسودگی و تهی شدن انرژی آنان خواهد شد . برخی مطالب مفید را ببینید:
 
اقدام هیات دولت در کشور ژاپن برای جلوگیری از استفاده موبایل در مدارس
         به گزارش خبر گزاریAFP از والدین و مدارس ژاپنی خواسته شده تا از کاربرد موبایل برای کودکان جلوگیری نمایند.این تصمیم در روز دوشنبه توسط هیات دولت ژاپن گرفته شده است.آقای وزیر Yasuo Fukuda همچنین اعلام نمود کاربرد موبایل همچنین بروی اخلاقیات کودکان نیز تاثیر سو دارد. ایشان اعلام نموده همه ما باید تلاش کنیم که حتی دانش آموزان دبیرستانی نیز در موقع لزوم از موبایل استفاده کنند.دولت در آینده برنامه جلوگیری خود را ارائه خواهد نمود. یکی از خطرات روز افزون کشور ما زباله های کامپیوتری و کیت های الکتریکی و موبایل های اسقاطی است.متاسفانه این مقوله کمتر مورد توجه قرار دارد.

قانون ممنوعیت استفاده از موبایل در مدارس هند

یک مقام پلیس هند اعلام کرد که نیروهای پلیس برای نظارت بر استفاده دانش آموزان از تلفن همراه و جلوگیری از کاربرد غیراخلاقی موبایل در مدارس این کشور آماده بکار شده اند.
به گزارش گروه ترجمه "موبنا" به نقل از پایگاه اینترنتی "سایفی" ، "کاران سینها" افزود : با تصویب قانون ممنوعیت استفاده از تلفن همراه در مدارس توسط دولت،12 تیم پلیس برای اجرای این طرح تجهیز و آماده شده اند.
وی گفت : پلیس در مورد دستگیری دانش آموزانی که از دوربین های تلفن همراه استفاده غیر مجاز می کنند ،هشدار داده است.
سینها ادامه داد: دولت، قانون ممنوعیت استفاده از تلفن همراه را بدون محدودیت سنی برای دانش آموزان به تصویب رسانده است .
با وجود تصویب این قانون برخی از دانش آموزان فیلم های مستهجن را توسط رایانه دانلود کرده و از طریق تلفن همراه در مدارس پخش می کنند.
به منظور جلوگیری از اشاعه این فیلم ها و اعمال غیر اخلاقی دیگر در محیط های آموزشی، پلیس هند یک اقدام ضربتی را برای کنترل دانش آموزان آغاز کرده است.
تا کنون یکهزار و 673 مورد فیلم های غیر اخلاقی از دانش آمزان ضبط شده است.


انگلستان :
مدیر یک دبیرستان در انگلستان یکی از مشکلات اصلی استفاده از موبایل در مدارس را تقلب و ارسال عکس برگه های امتحانی برای بیرون از جلسه و دریافت پاسخ توسط عکس جوابیه اعلام کرد !

ممنوعیت استفاده از تلفن همراه در مدارس ایران
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: "دانش‌آموزان نباید در مدرسه از تلفن همراه استفاده کنند و در صورت همراه داشتن باید به مدیر مدرسه تحویل دهند."

بهرام محمدیان در گفت‌وگو با فارس افزود: در آئین‌نامه اجرایی مدارس نیز آمده است، استفاده از هر وسیله‌ای که باعث اختلال در امر آموزش شود در مدارس ممنوع است. وی اضافه کرد: استفاده از اسباب بازی‌های خاص، قلم و کاغذ و وسایل فانتزی از جمله وسایلی است که همراه داشتن آن توسط دانش‌آموزان در مدارس ممنوع است.

محمدیان اظهار داشت: استفاده از MP3 و MP4 در مدارس در صورتی که برای استفاده آموزشی باشد، مانعی ندارد که این موضوع به تشخیص معلم و مدیر مدرسه بستگی دارد.

وی ادامه داد، آئین‌نامه جدید اجرایی مدارس هم اکنون در کمیسیون اساسنامه و مقررات شورای عالی آموزش و پرورش در دست بررسی است
******************



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » علی بابا ( سه شنبه 89/10/14 :: ساعت 2:23 عصر )

»» موبایل اگر زنگ بخورد توقیف می‌شود

موبایل اگر زنگ بخورد توقیف می‌شود
 تلفن‌های همراه دوربین دار برای ما مشکل ایجاد کرده و به عقیده من دانش آموزان در مدرسه نیازی به تلفن همراه ندارند. این را آقای دونویش مدیر دبیرستان مونتو می‌گوید که از دست دانش آموزانش عصبانی است.
او به تازگی با 11 دانش آموز به اتهام ضبط تصاویر غیر اخلاقی برخورد کرده است. اکنون دبیرستان او به به فهرست دبیرستانهایی که استفاده از تلفن‌همراه را در در سر کلاس درس ممنوع کرده‌اند اضافه شده است.
استفاده از تلفن همراه در ایالات متحده نه بر اساس قوانین ایالتی بلکه براساس توافق میان والدین و مدیران مدرسه صورت می‌گیرد. به طور مثال پس از آنکه استفاده از تلفن همراه در مدرسه مونتو ممنوع شد دانش‌آموزان تنها مجازند که در بیرون فضای دبیرستان از تلفن همراه استفاده کنند. این در حالی که والدین دانش‌آموزان می‌خواهند که حتما بچه هایشان از تلفن همراه استفاده کنند تا از حال و روز آنها با خبر باشند.

آیپاد، تلفن همراه و وسایل دیجیتالی ممنوع است
در مدرسه‌ مانتین ویو، مسوولان تصمیم گرفتند آوردن هرگونه ابزارهای دیجیتالی را پس از کشف تقلب دانش‌آموزانی که فرمولهای پایه‌یی را برای ذخیره‌سازی روی دستگاههایشان دانلود می‌کردند، ممنوع سازند.
شانا کمپ، سخنگوی مشاوران مدارس راهنمایی گفت: ما در مدارس خودمان با چنین مواردی کمتر برخورد می‌کنیم اما محدود کردن ابزارهای دیجیتال در مدارس نیز غیرعادی و عجیب است. متاسفانه این ممنوعیت در حال تبدیل شدن به یک روند ملی است و ما امیدواریم هر بخش برای برخورد با این ابزارها، سیاستهای داخلی خودش را داشته باشد که مطمئناً به کاهش مشکلات کمک خواهد کرد.
به گفته‌ کمپ، استفاده از دستگاهها برای تقلب، یک پدیده‌ی کاملاً جدید است و ممکن است برای مدیران و معلمانی که از نسلهای گذشته می‌آیند، برخورد با این موضوع که تکنولوژی چه کمکهای مفیدی می‌تواند به افراد بکند، کمی سخت باشد.
جونیور دامیر، دانش‌آموز ارشد مدرسه‌ مانتین ویو نیز می‌گوید: دانش‌آموزان از آی‌پادهای همخوان با دستگاههای ضبط صوت استفاده می‌کنند و پاسخ تستها را قبلاً ذخیره می‌کنند. بعضی دیگر هم نوشته‌های مهم را روی پخش‌کننده‌های موسیقی ذخیره می‌کنند و آنها را در فایلهای متن شعر یا lyric مخفی می‌کنند. در نتیجه یک فایل صوتی مربوط به موسیقی راک آمریکایی، می‌تواند پاسخی مربوط به سوالهای درس تاریخ در مورد راههای کسب درآمد کنگره‌ آمریکا را داشته باشد!
هنری جونز، معلم یکی از مدارس سنت‌گابریل کالیفرنیا نیز در طول کلاس خود، آی‌پاد دانش‌آموزی را که پاسخ تمامی تستها، نکات کلیدی امتحانات و مفاهیم را در آلبوم موسیقی جوانان خود ذخیره کرده بود، توقیف کرد! مدارس سیاتل و واشنگتن نیز استفاده از این دستگاهها را ممنوع کرده‌اند. البته این اقدامات تنها به آمریکا و انگلیس ختم نمی‌شود. کالج سنت‌ماری در اونتاریوی کانادا نیز استفاده از تلفنهای همراه و دستگاههای پخش دیجیتال را ممنوع کرده است. این در حالی است که حتی در دانشگاه تاسمانی، همه‌ دایره المعارفهای الکترونیک، آی‌پادها و پخش‌کننده‌های موسیقی ممنوع هستند.

راه حلی برای معضل تقلب با تکنولوژی
یک موسسه آموزشی در امریکا دستورالعملی را به مدارس فرستاده که شامل چند راه حل سنتی اما تقریباً کارساز است.
1- از یک امتحان، نسخه های مختلفی سوال طرح کنید. ترتیب سوالات و گزینه ها را به هم بریزید. به راحتی نمی شود شباهتی در این امتحانات یافت،
2- برای هر دانش آموز، یک میز مشخص در نظر بگیرید، دوستان نزدیک را از هم جدا کنید و سعی کنید وجود تلفن همراه در جیب دانش آموزان خاص را حدس بزنید،
3- اگر لازم بود، شخصی اضافی را نیز برای نظارت بر امتحان انتخاب کنید، دانش آموزانی که لباس مخصوص بیسبال می پوشند را هم از امتحانات محروم کنید، به هیچ کس نیز اجازه ندهید در هنگام امتحان از عینک آفتابی استفاده کند، (گفته می شود جاسازی دستگاه های الکترونیکی در لباس های بیسبال، بسیار راحت و عملی است و جیب های متعدد این لباس باعث می شود به بهانه پوشیدن لباس بیسبال، دانش آموزان موبایل ها وMP3Playerهای خود را در آن مخفی کنند.

قوانین شل و سفت کن
بسیاری از مدارس استرالیا قوانین سفت و سختی را برای استفاده از تلفن‌همراه در مدرسه وضع کرده‌اند. مدرسه ویکتوریا همراه آوردن تلفن‌همراه را به داخل کلاس ممنوع اعلام کرده است. اگر معلم در سر کلاس متوجه زنگ تلفن همراه یا صدای دریافت پیامک شود بلافاصله تلفن همراه را توقیف می‌کند. سایر مدارس استرالیا نیز قوانین مشابهی وضع کرده‌اند به طور مثال مدرسه آبردین شعاری را به این مضمون که "اگر زنگ بخورد معلم صاحب می‌شود" در همه کلاسها نصب کرده است تا بدین وسیله استفاده از تلفن‌همراه را در سر کلاسها ممنوع کند.
مارتین دیکسون از سخنگوی مخالفان وزیر آموزش و پروش استرالیا می‌گوید که دولت باید برای همه مدارس قانون یکسانی وضع کند. اما سخنگوی وزیر آموزش و پرورش بران نرس می‌گوید که مدارس معمولا با مشورت با معلمین و اولیا قوانین تلفن‌همراه را وضع می‌کنند و هر مدرسه شرایط خاص خود را دارد.
دبیرستان مری ماک به تازگی قوانین سفت و سخت قدیمی را کمی نرم تر کرده است. پیش از این دانش‌آموزان تنها می‌توانستند 5 دقیقه هنگام نهار تلفن‌های همراه خود را روشن کنند اما اکنون اجازه دارند در سراسر موقعی که مشغول نهار خوردن هستند از تلفن همراه استفاده کنند. مرج چیفری مدیر دبیرستان مری ماک می‌گوید:باید تعادلی را میان زمان آموزش و فراغت دانش‌‌آموزان ایجاد کرد، ضمن آنکه والدین انتظار دارند تا به بچه‌هایشان اجازه دهیم از تلفن‌همراه استفاده کنند. البته بدین طریق دانش‌آموزان آزادی عمل بیشتری دارند و دیگر می‌دانند که در ورود به کلاس باید تلفن‌های همراه خود را خاموش کنند. در صورتی که دانش آموزی در سر کلاس با تلفن‌همراه صحبت کند و یا پیامک ردوبدل کند تلفن همراه ظبط می‌شود و به والدین دانش‌آموز داده می‌شود.

هرجا یک جور، هر کس به طریقی
قوانین مربوط به استفاده از تلفن همراه هر جا به یک صورت است. وزارت آموزش قطر استفاده از تلفن‌های همراه دوربین‌دار توسط دانش آموزان و دانشجویان این کشور را ممنوع اعلام کرده است. دانش‌آموزان و دانشجویان در صورتی مجاز به استفاده از تلفن‌های همراه هستند که در خارج از ساعات درسی از آن استفاده کنند. در اطلاعیه وزارت آموزش قطر آمده است: قانون ممنوعیت استفاده از تلفن‌های همراه دوربین‌دار برای جلوگیری از گرفتن عکس از دانش آموزان و دانشجویان، و احتمال سوءاستفاده از این عکس‌ها است. در صورت سرپیچی افراد از این قانون، متخلفین به مجازات زندان تا یک سال، و جریمه پنج هزار ریال قطری محکوم خواهند شد.
برخی از مدارس انگلیسی درقانونی که هفته گذشته به تصویب رسانند آوردن تلفن های همراه به مدارس را نیز ممنوع اعلام کردند. مدیرمدرسه مونت گومری می گوید: « موبایل های دوبین دار وسیله ای برای ثبت صحنه های زیاد وبه یاد ماندنی هستند. اما ظاهراً بچه ها کاربرد دیگری برای آن پیدا کرده اند: تقلب هنگام امتحان.
اما بسیاری از دانش آموزان این گونه تصمیمات امنیتی خوشنود نیستند، پاول کندل دانش آموز دبیرستان مگنولیا می گوید: « من بدون موبایلم احساس گمشدگی می کنم. همه شماره تلفن های من درگوشی ام هستند. من هیچ وقت حتی به ذهنم هم نرسیده که می شود با موبایل تقلب کرد. درمدرسه هم کسی را ندیده ام که با موبایل تقلب کند. برای تقلب کردن شیوه های قدیمی ساده تری وجود دارد. به نظرم این تصمیم واقعاً احمقانه است.»
بیشتر مدارس منعی برای استفاده دانش آموزان در زنگ تفریح یا در حیاط مدرسه وضع نکرده اند. بدین ترتیب دانش آموز باید از لحظه‌ای که وارد کلاس درس می‌شود تلفن همراه خود را خاموش کند. آنچه مشخص است در هیچ یک از کشورهای جهان قانون یکسانی برای برخورد با دانش آموزانی که از تلفن‌همراه استفاده می‌کنند وجود ندارد. هر مدرسه بنا بر موقعیت خویش با دانش آموزان برخورد می‌کند.
*********************

چرا مضرات موبایل گفته نمی شود؟
متن زیر مصاحبه ای است با آقای علی جاسب، مخترع پارچه ی ضد نفوذ امواج الکترومغناطیسی موبایل در آلمان، که در حال حاضر در ایران می باشد.
خطرات امواج موبایل برای همه یکسان است یا در گروه‌های سنی مختلف، زیان‌های متفاوتی دارد؟
یکی از بدترین چیزها برای جنینی که در شکم مادر است، امواج الکترومغناطیسی موبایل است. بدن جنین هنوز بافت خوب و کاملی را به خود نگرفته و بسیار حساس است. امواج موبایل منجر به کاهش عکس‌العمل مولکولی در بدن جنین می‌شود.
این مسأله باعث ضعیف شدن سیستم‌های مختلف بدن می‌شود که شاید هنگامی که فرزند به دنیا آمد در آن دیده نشود، ولی پس از سال‌ها بیماری‌های مختلفی خود را نشان دهند. در کشورهای سوئیس و اتریش به خانواده‌ها بسیار تأکید شده که بچه‌های زیر 16سال اصلاً با موبایل صحبت نکنند.
چرا؟
شما اگر یک سلول را در نظر بگیرید، دیواره‌ای آن را احاطه کرده است. سلول‌های مغز بچه‌ها هنوز شکل و ساختار محکمی به خود نگرفته‌اند. در واقع تکامل یافته نیستند و دیواره محکمی ندارند. به همین دلیل میزان بیشتری از تشعشعات را از خود عبور می‌دهند که باعث اختلالات عصبی در آن‌ها می‌شود و مسائلی مانند چشم درد و کم‌ اشتهایی در آنها دیده می‌شود.
در کل حدود 58 درصد امواج موبایل‌ها برای کودکان و نوجوانان بیشتر مضر است. علاوه بر آن در برخی کشورهای اروپایی استفاده از موبایل‌ را در فضاهایی که افراد زیادی تجمع کرده‌اند، مانند اتوبوس، صحیح نمی‌دانند، زیرا امواج موبایل تنها به شخص استفاده کننده آسیب نمی‌رساند، بلکه نسبت به میزان فرکانسش افراد را تحت الشعاع قرار می‌دهد.
سئوال من این است که با این همه مضرات چرا تا کنون اطلاع‌رسانی خوبی در مورد زیان‌های موبایل‌ها نشده است؟
این قضیه درست مثل جریان سیگار است. وقتی که کمپانی فیلیپ موریس میلیاردها دلار درآمد از فروش سیگار داشت، اجازه نمی‌داد دانشمندان در این مورد نظر بدهند. حتی اگر به خاطر داشته باشید در سال 1960 ماجرایی برای یک پروفسور که روی سیگار تحقیق می‌کرد رخ داد و او را کشتند.
الان فروش موبایل‌ها در دنیا از پُر درآمدترین کارهاست و حتی بسیاری از مراکز آن‌ها دولتی هستند و کسی دوست ندارد از میزان سودش کاسته شود. پس با وجود آگاهی از مضرات آن، هیچ اطلاع‌رسانی نمی‌کنند. آن‌ها میلیاردها دلار برای راه‌اندازی آنتن‌های BTS خرج کرده‌اند و می‌خواهند سودش را ببرند. اگر بخواهند سیستم‌هایشان را تغییر دهند، باید تریلیون‌ها دلار هزینه کنند. پس راه پر سود برای آن‌ها عدم اطلاع مردم از زیان‌های موبایل است.
یادم هست ما استادی در دانشگاه داشتیم که می‌گفت: نگران ازدیاد جمعیت جهانی نباشید، انسان‌ها خودشان آنقدر چیزهای مضر مانند سیگار، موبایل و ... می‌سازند که خود با دست خود می‌میرند.
گفته می‌شود که در ایران اگر در روی خانه‌ای آنتن‌های BTS را نسب کنند به آن‌ها ماهیانه پول می‌دهند؟! این پول‌ها هیچ گاه جای آن زیان‌ها را نمی‌گیرد و باید تاکید کنم خانه‌هاباید حداقل 50 تا 60 متر از BTSها دور باشند تا امواج به آنها کمتر ضرر بزند.
می‌دانید که بعد از تذکرات بسیار دانشمندان در دنیا در این مورد، در سازمان ملل بخشی به نام ICNRIP تأسیس شد که کارش فقط تحقیقات و کنترل میزان امواج الکترومغناطیسی مضر برای انسان و طبیعت است.
چرا کشورهای اروپایی نسبت به موضوع حساس‌ترند؟
در کشورهای اتریش، آلمان و سوییس تاکنون دانشمندان مقالات بسیاری را ارائه داده‌اند و از دولت خواسته‌اند که به گونه‌ای قانون‌گذاری کند که کمترین میزان زیان به افراد برسد.
چندی پیش از دولت‌هایشان خواستند که از نصب آنتن‌های BTS در نزدیکی مهد کودک‌ها، بیمارستان‌ها یا مکان‌های تفریحی که بیشتر کودکان در آن‌ها رفت و آمد دارند جلوگیری کنند. در نروژ هم آزمایش جالبی انجام شد که نشان داد استفاده از موبایل برای بچه‌ها باعث خستگی، کم خوابی و کم اشتهایی می‌شود.
موبایل تنها در زمان استفاده و صحبت کردن با آن ضرر دارد؟
خیر. حمل کردنش هم ضرر دارد. حتی اگر 30 سانتی متر هم از شما فاصله داشته باشد، امواج الکترومغناطیس حدود 400 هزار Pw/M2 در هر لحظه با بدن اصابت می‌کند.
وقتی که شما با موبایلتان حرکت می‌کنید، جاهایی که آنتن‌ها آنها را کمتر پوشش می‌دهند، گوشی شما سعی بیشتری برای به دست آوردن آنتن می‌کند، در واقع سیگنال‌های بیشتر و قوی‌تری از خود ساطع می‌کند که این موضوع بسیار خطرناک است.
حتی به افرادی که مشکل قلبی دارند سفارش می‌شود که موبایل را دور از خود نگه دارند، در صورتی که بعضی‌ها آن را در جیب بغلشان می‌گذارند.
خانم‌های باردار باید حداقل 2 متر از موبایل دورتر باشند. یکی از نکات جالب این است که زمانی که شما با موبایلتان عکس بفرستید یا همانMMS، هزار برابر خطرش بیشتر است. این موضوع را یک دانشگاه اتریشی اثبات کرده است.
یعنی جاهایی که پوشش آنتن‌ها کمتر می‌شود، امواج خطرناک تری از موبایل ساطع می‌شود؟
بله. جاهایی که پوشش کم است، امواج گوشی بیشتر می‌شود و در جاهایی مانند نزدیک آنتن‌های BTS هم که پوشش خوب است، امواج ساطع شده از طرف آنتن‌ها برای بدن بسیار خطرناک است.
در موقع صحبت کردن با موبایل چطور؟
از هر زمان دیگری برای بدن خطرناک ‌تر است. فرض کنید در اتوبان در حال رانندگی هستید. این امواج همواره در حال کم و زیاد شدن هستند که باعث افزایش میزان برخورد امواج و شدت یافتن آن می‌شود، زیرا در مسیر اتوبان میزان پوشش‌دهی آنتن موبایل یکسان نیست.
استفاده از هندز فری (hands free) نمی‌تواند درصد امواج را کاهش دهد؟
خیر، زیرا هندز فری هم مانند یک آنتن عمل می‌کند و تفاوت خاصی در میزان اصابت امواج با بدن ندارد.
آیا در آلمان تاکنون ارگان‌های دولتی بوده‌اند که نسبت به اختراع شما عکس‌العمل خوبی نشان دهند؟
در آلمان آنقدر از این اختراع استقبال شده که خود من هم باور نمی‌کردم. علاوه بر آلمان، از کشورهای ژاپن، برزیل، سوئیس و اتریش هم پیشنهادات خوبی برای تولید داشتم ولی ایران را بیشتر از تمام دنیا دوست دارم و این کار را در ایران ادامه خواهم داد.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » علی بابا ( سه شنبه 89/10/14 :: ساعت 2:23 عصر )

»» خطرات گوشی های دوربین دار در مدارس

خطرات گوشی های دوربین دار در مدارس
تلفن برای چندمین بار زنگ می زند. مرد با دست هایی لرزان گوشی را برمی دارد.
از پشت خط صدایی می آید که چند روزی است آرامش را از او و خانواده اش گرفته است: «چی شد، 20 میلیون تومان رو حاضر کردی؟» مرد این بار اما نگران تر از قبل با صدایی محزون می گوید:باور کنید ندارم آقا، آخه من 20 میلیون تومانم کجا بود. تو رو خدا بیا و جوانمردی کن و از خیر این کار بگذر. اما فردی که پشت خط است به این سادگی ها کوتاه نمی آید و با صدایی بلند با حالت تهدید می گوید: «همین که گفتم یا تا فردا ظهر 20 میلیون تومان رو حاضر می کنین یا این که ... ضمنا بهتره که پای پلیس به میون نیاد چون اون وقت ... خودتون که می دونید! فقط کافیه تصاویر دخترت رو به چند نفر بلوتوث کنم.» و بعد بدون خداحافظی قطع می کند.
مرد گوشی را که می گذارد به دیوار تکیه می دهد و بعد در حالی که آه بلندی می کشد، می گوید: «خدایا این چه بلایی بود؟»زن هم مثل شوهرش نگران و مضطرب است. چند دقیقه ای که می گذرد مرد رو به دخترش که او هم حسابی نگران است، می گوید: «آخه این چه کاری بود که کردی؟ مگه مدرسه جای این کارهاست. چرا توی مدرسه با دوستات پارتی گرفتین؟ حالا اگر اون نامرد تصاویر رو بلوتوث کنه من چه خاکی به سرم بریزم؟» دختر اما غیر از گریه کردن جواب دیگری ندارد.
فناوری دردسرساز
استفاده از گوشی های تلفن همراه مجهز به دوربین های عکس برداری و فیلم برداری در مدارس دخترانه، به دلیل ناآگاهی برخی از دانش آموزان از مضرات و تبعات استفاده نادرست از آن ها، گاهی اوقات موجب بروز مشکلاتی برای دانش آموزان و خانواده ها شده است.
وسیله ای ارتباطی و مفید که در سایه غفلت والدین، دانش آموزان و متولیان فرهنگ و آموزش رفته رفته به یک وسیله خطرناک تبدیل می شود.برخی از دانش آموزان دختر در مقاطع مختلف تحصیلی با در دست داشتن گوشی های دوربین دار اقدام به عکس برداری یا فیلم برداری از همکلاسی های خود می کنند و بعضا آن را نیز به دیگران بلوتوث می کنند (برای گوشی های دیگران می فرستند).برخی از دانش آموزان نیز هنگام تعمیر گوشی های خودگرفتار عده ای سودجو و فرصت طلب می شوند که با در اختیار داشتن این تصاویر قصد اخاذی از دانش آموز یا خانواده او را دارند.
متأسفانه این ناهنجاری اجتماعی روز به روز در حال افزایش است و اگر فکری جدی برای آن نشود در آینده ای نه چندان دور می تواند گریبانگیر بسیاری از خانواده ها شود.
بخشنامه آموزش و پرورش
شاید به همین دلیل است که وزارت آموزش و پرورش در بخشنامه ای به مدارس سراسر کشور هرگونه استفاده از تلفن همراه را در مدارس ممنوع کرده است.
این وزارت خانه در بخشنامه خود اعلام کرده است: هرگونه استفاده از تلفن همراه در مدارس ممنوع است و دانش آموز حق همراه داشتن موبایل را ندارد.
در این بخشنامه مدیران و مسئولان مدارس موظف به کنترل دانش آموزان هستند و در صورت مشاهده استفاده دانش آموزان از موبایل بایستی گوشی را از دانش آموز بگیرند.
اما سوالی که می توان مطرح کرد این است که آیا به صرف صدور بخشنامه می توان صددرصد این موضوع را کنترل کرد؟
بخشنامه ای که درمان نبود
مدیر یک دبیرستان دخترانه به خراسان می گوید: متأسفانه استفاده از موبایل های دوربین دار تاکنون برای مدرسه مشکلات زیادی ایجاد کرده است به گونه ای که هر از چند گاهی شاهد بروز اتفاقات ناگوار برای دانش آموزان در این رابطه هستیم.
ر-ج می گوید: با وجود بخشنامه وزارت خانه باز هم شاهد ورود این گوشی ها به مدرسه هستیم زیرا ما در مدرسه حق بازرسی کیف دانش آموز را نداریم و طبق بخشنامه فقط اگر آن را در دست دانش آموز مشاهده کردیم می توانیم گوشی را از دانش آموز بگیریم.
وی می افزاید: واقعیت این است که بخشنامه آموزش و پرورش فقط یک وظیفه جدید به انبوه وظایف ما اضافه کرده است و هر روز کارمان این شده که مراقب باشیم تا دانش آموز از گوشی تلفن همراه استفاده نکند مخصوصا گوشی های دوربین دار در صورتی که به نظر من این راه درستی نیست و آموزش و پرورش باید برنامه و سازوکار بهتری ارائه کند.
وی می افزاید: طبق بخشنامه وزارت خانه ما به دانش آموزان گفته ایم که از آوردن موبایل خودداری کنند و اگر موردی ببینیم برخورد می کنیم اما واقعیت این است که ما در تمام ساعاتی که دانش آموز در مدرسه حضور دارد بالای سر او نیستیم و ممکن است دانش آموز در ساعات تفریح همراه با دوستانش مرتکب کار اشتباهی شود، اما مدرسه باید تاوانش را پس بدهد.این مدیر مدرسه می افزاید: به نظر می رسد برای جلوگیری از وقوع هرگونه اتفاق ناگواری در درجه اول باید خانواده ها را نسبت به کارکردهای منفی موبایل های دوربین دار توجیه کرد.
یک مشاور تحصیلی و تربیتی در یکی از دبیرستان های دخترانه نیز به نقش خانواده ها در کنترل هرچه بهتر این نابه هنجاری اجتماعی اشاره می کند و می گوید: این گونه احساس می شود که خانواده ها در این زمینه نقش مهمی دارند و در درجه اول باید سطح آگاهی و توجه خانواده ها را بالا برد.
ن-و می افزاید: واقعیت این است که اگر ما بتوانیم سطح آگاهی خانواده ها را بالا ببریم و آن ها را نسبت به کارکردهای منفی موبایل های دوربین دار آشنا کنیم، مشکل حل می شود اما مشکل این جاست که خانواده ها در جامعه ما با فرهنگ های مختلف زندگی می کنند و توجیه و آموزش آن ها نیازمند یک کار گروهی است.
این مشاور در ادامه می گوید: وقتی هنوز فرهنگ استفاده از گوشی های معمولی برای برخی از افراد جا نیفتاده است، خریدن گوشی دوربین دار برای دانش آموز نوجوانی که هنوز در پی بردن به هویت اجتماعی خودش دچار مشکل است چه معنایی می تواند داشته باشد؟
وی می افزاید: این کار اشتباهی است که برای دانش آموزی که هنوز به طور کامل هویت و شخصیت اجتماعی وی شکل نگرفته است گوشی دوربین دار بخریم.
وطن پرست خاطرنشان می کند: کنترل این ناهنجاری کار سخت و دشواری است و آموزش و پرورش به تنهایی نمی تواند کاری از پیش ببرد.
وی می افزاید: به نظر می رسد مسئله اصلی اعتقادات باشد. به گونه ای که هرچقدر میزان اعتقادات دینی و مذهبی دانش آموز بیشتر باشد به همان میزان تمایل او برای انجام رفتارهای ناشایست و استفاده نادرست از موبایل های دوربین دار کمتر است.
دانش آموزان نیازی به تلفن همراه ندارند
معاون و قائم مقام دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخ گویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش نیز در این باره به خراسان می گوید: اگرچه موبایل را می توان حتی به عنوان یک رسانه تلقی کرد اما باتوجه به تبعات آن هرگونه استفاده از تلفن همراه در مدارس ممنوع شده است.
وی می افزاید: باتوجه به این بخشنامه اگر اتفاقی بیفتد مدیر مدرسه مقصر است بنابراین مدیران و معاونان مدارس باید دقت بیشتری داشته باشند.
حسینی خاطرنشان می کند: اگر قرار است دانش آموز با خانواده اش صحبت کند می تواند از تلفن مدرسه استفاده کند بنابراین استفاده از موبایل معنایی ندارد.
وی یادآور می شود: کنترل این موضوع جزو وظایف مدیران است و همان گونه که اگر دانش آموزی غیبت یا تأخیر داشته باشد، مدیر مدرسه موظف به پی گیری علت آن است در این باره نیز مدیران موظف به پی گیری و کنترل هستند.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » علی بابا ( سه شنبه 89/10/14 :: ساعت 2:23 عصر )

»» مضرات بلایی به نام موبایل

مضرات بلایی به نام موبایل
وقتی مبتکران بزرگ دنیا جدیدترین اختراعات خود را برای راحتی انسان بوجود می آوردند شاید فکرش را هم نمی کردند روزی انسان هزاره سوم به دنبال چاره جویی برای رفع خطرات این اختراعات و وسایل نوین ارتباطی باشد وسایلی که در درجه اول دنیای مجازی را برای انسان به ارمغان آورد دنیایی که او را در میان هزاران کاربر و مشترک قرار داد و حریم خصوصی اش را برای همیشه به فراموشی سپرد. افزایش تولید وسایل نوین ارتباطی و در نهایت سهولت دسترسی سبب شد گروههای کثیری از افراد جامعه با سنین مختلف در این دنیای مجازی راه پیدا کنند بطوری که در قرن بیست و یکم داشتن تلفن همراه یک کودک 6 ساله برای کسی تعجب برانگیز نیست...
تا قبل از 14 سالگی تلفن همراه ممنوع
بنا بر گزارش منتشر شده اکونومیست سالانه 600 میلیون دستگاه تلفن همراه به فروش می رسد، که در این میان نسل جوان بازار پرمنفعتی را برای صنعت مخابرات سیار ایجاد کرده است و درصد زیادی از سوددهی آن را تشکیل می دهند. در حال حاضر در میان جوانان این فناوری جدید به یکی از مهمترین ابزارهای ارتباط اجتماعی تبدیل شده است به طوری که برخی هویت خود را در گرو این دستگاه می دانند و به عبارتی خود را با آن تعریف می کنند. به اعتقاد کارشناسان بر خلاف کامپیوتر و اینترنت که در استفاده از آنها تفاوت ها و وجه تمایزهایی میان جنس مرد و زن وجود دارد تلفن همراه همواره به عنوان یک تکنولوژی که کاربردی یکسان میان جنسیت های مختلف دارد، مطرح می باشد.همچنین تلفن همراه حتی از نظر سنی و از نظر طبقاتی و اقتصادی، تحصیلی و قومی هم هیچ محدودیتی را در بر نمی گیرد. کاربران می توانند به اینترنت دسترسی داشته باشند، رادیو گوش دهند، زنگ های پلی فونیک دانلود کنند، با SMS به سایر گوشی ها پیام متنی ارسال کنند، عکس بگیرند و ایمیل ارسال کنند... اما به موازات گسترش استفاده از این وسیله ارتباطی و سهولت در دسترسی خطراتی همچون پایین آمدن سن استفاده از تلفن همراه بسیاری از والدین را نگران کرده است بطوری که طی همه پرسی آنلاینی که توسط وب سایت خانوادگی Plus Parentline در موضوع سن مناسب برای استفاده از تلفن همراه انجام شد47 ; درصد والدین شرکت کننده سن مناسب برای استفاده از تلفن همراه را 11 تا 13 سال دانسته اند. 27 درصد از این والدین نیز اعلام کردهاند که در اختیار گذاشتن تلفن همراه قبل از 14 سالگی برای کودکان مناسب نیست. از طرف دیگر 25 درصد والدین، تلفن همراه را برای کودکان زیر 10 سال خود نیز ضروری می دانند.(!)این وب سایت در تحقیق خود اعلام کرد اکثر والدین نمی توانند در مقابل اصرار کودکانی که تلفن همراه می خواهند، مقاومت کنند و بنابراین باید روش های مخالفت در مقابل خواسته کودکان مورد بررسی قرار گیرد تا نوجوان بصورت منطقی از خواسته های خود صرف نظر کند. از طرف دیگر برخی والدین تلفن همراه را برای فرزندان خود وسیله ای ضروری می دانند تا بتوانند در هر لحظه با آنها ارتباط برقرار کنند.
تلفن همراه مخرب تر از نیروی هسته ای!
بنا بر نظر کارشناسان اجتماعی ضررهای اخلاقی و جسمی تلفن همراه برای کودکان غیر قابل انکار است و بسیاری از فیلم های غیر اخلاقی و پیام های نامناسب از طریق تلفن همراه در بین کودکان پخش می شود. دسترسی آسان به سایت های غیر اخلاقی از طریق تلفن همراه نیز مشکل دیگری است که والدین با آن روبه رو هستند. محمدرضا شمسیان متخصص اطفال معتقد است: کودکان به دلیل قرار داشتن در سن رشد و باتوجه به ارگانیسم بدن، در هنگام نزدیکی به گوشی تلفن همراه در معرض خطر بیشتری نسبت به سایر افراد هستند. وی می گوید: از آنجا که کودکان در حال رشد هستند، به امواج رادیویی واکنش بیشتری نشان می دهند تحقیقات یک مجله انگلیسی نشان می دهد که افراد بعد از اختراع اسلحه اختراع تلفن همراه را بدترین اختراع همه زمان ها می دانند. بنا بر نتایج این تحقیق بسیاری از انگلیسی ها از این که تلفن همراهشان مدام زنگ می زند و آن ها را قابل دسترس می کند، بدون این که بتوانند آن ها را خاموش کنند، شکایت دارند. این نظرسنجی نشان داده است که نیروی هسته ای، تلویزیون، سیگار، غذای آماده، دوربین های سریع در رده های بعد از تلفن ها همراه قرار دارند.
دختران طرفدار SMS پسران شیفته تماس صوتی
همچنین "ریچ لینگ" در تحقیقات و مطالعات دیگری در سال 2001که در میان نوجوانان انجام شده بود به این نتیجه رسید که دختران نسبت به پسرها بیشتر، مالک تلفن همراه هستند. چرا که زنان در واقع زودتر از مردان و در سن 18 سالگی به نقطه اوج استفاده جدی از موبایل می رسند بطوریکه طبق تحقیقات به عمل آمده مردان کمی دیرتر و در سن 23 سالگی به نقطه اوج استفاده از موبایل می رسند. بنا بر این تحقیقات پسرها برای کشف خصوصیات کاربردی گسترده تلفن های همراه، مستعد تر هستند. ( به عنوان مثال کاربردهایی نظیر بازی ها و یا جستجوهای اینترنتی) و حال آنکه دختران از این نظر از علاقه و استعداد کمتری برخوردار هستند چرا که به نسبت پسران کاربردهای کمتری از تلفن همراه را نیز مورد استفاده قرار می دهند به این ترتیب اغلب پسران هستند که ادعا دارند استفاده از موبایل برای آنان سرگرم کننده و جالب است. این تحقیقات نشان داده است که نوع درک به دست آمده از موبایل و نوع استفاده از آن به تغییرات سنی بستگی دارد. به عنوان مثال پرداختن به ارسال پیام های کوتاه یا اس ام اس، بیشتر در میان نوجوانان به چشم می خورد. در حالی که پس از 16سالگی، جوانانی که اکنون به دوران بلوغ رسیده اند بیشتر به مکالمه اهمیت می دهند و توجه آنان از ارسال پیام کوتاه به برقراری ارتباط مستقیم معطوف می شود و وقتی به سن 20سالگی می رسند تماس های صوتی مستقیم بیش از پیش جایگزین ارسال پیام های کوتاه می شوند. به گزارش برنا، از طرف دیگر تحقیقات دیگری نشان می دهد که دختران به نوشتن پیام های طولانی تمایل بیشتری دارند و در نوشتن پیام های کوتاه خود از هر 160 کلمه موجود استفاده می کنند و حال آنکه پسران برای ارسال پیام های کوتاه خود از کلمات کمتری بین 40 تا 50 کلمه استفاده می کنند و همچنین زبان ساده تری را هم برای نوشتن مورد استفاده قرار می دهند و به برقراری تماسی های صوتی تمایل دارند.طبق این تحقیقات، دختران 15ساله به طور میانگین روزانه 3/3 اس ام اس ارسال می کنند و حال آنکه پسرانی که در همین مقطع سنی قرار دارند روزانه2/5 اس ام اس را ارسال می کنند. به اعتقاد کارشناسان اس ام اس ایده آل ترین حالت برقراری تماس اولیه با جنس مخالف در میان نوجوانان و جوانان تعریف شده است چرا که 2 فاکتور احساس نزدیکی و دوستی و در عین حال فاصله داشتن از مخاطب را بهمراه دارد.
در محیط آموزشی silent باش
به تبع قابل دسترس بودن تلفن همراه و پایین آمدن سن مشترکین، این وسیله ارتباطی به سرعت جای خود را در میان مراکز آموزشی مانند مدارس ودانشگاه ها باز کرد و به معضلی جدی برای مسئولان محیط آموزشی و بخصوص مدارس تبدیل شد در حال حاضر صحبت آهسته با تلفن همراه، بازی، تبادل SMS و Bluetooth جایگزین بسیاری از زمزمه ها و پچ پچ های محصلان و دانشجویان در کلاس های درس شده است و گاه مدرسان را مجبور می کند از افراد بخواهند که تلفن همراه خود را خاموش یا silent کنند اما برای آنهایی که همراه داشتن تلفن همراه از جزوه و کتاب واجب تر است گوش شنوایی وجود ندارد... مشاهدات و بررسی ها حاکی از این موضوع است که دانشجویان و کسانی که در جمع های گروهی مثل مدرسه و... تلفن همراه با خود دارند برای ارتباط برقرار کردن در اوقات بیکاری ویا هنگام خسته شدن از کلاس درس! رمزهایی را در میان خود تعریف کرده اند بطوری که هزینه ها را به شدت پایین می آورد مثلا هنگامی که یک تک زنگ (call miss) برای طرف مقابل می اندازند یعنی "منتظر بمان می آیم" و یا هنگامی که دو تک زنگ پشت سر هم می اندارند یعنی " تو برو من نمی آیم" به این طریق دیگر نیازی به هزینه پیام کوتاه یا تماس نخواهد بود... به اعتقاد جامعه شناسان مشکلاتی همچون بلوغ زود رس، نا امنی مفرط بر روی گوشی های تلفن همراه، رواج فساد اخلاقی در میان جامعه جوان کشور و هم چنین پدیدار شدن ده ها مشکل فرهنگی و اجتماعی دیگر بر روی سلامت و بهداشت روح و روان مخاطبان که در نتیجه پایین آمدن سن استفاده از تلفن همراه ایجاد شده، از جمله مهم ترین معضلات افزایش استفاده از تلفن همراه، تولید و عرضه بلوتوث های تهدید آمیز در جامعه است.استفاده غیر ضروری از تلفن همراه و بخصوص تبادل SMS در محیط آموزشی در حالی به مرز هشدار در جهان رسیده است که بر اساس نتایج بررسی های انجام گرفته توسط انجمن فیزیوتراپ های انگلیس، تلفن های همراه از لحاظ ارگونومیکی برای نوشتن بیش از حد پیام کوتاه طراحی نشده اند، ممکن است نوشتن بیش از حد SMS به درد و تورم تاندون های انگشت شست و مچ دست منتهی شود. بحرانی بودن وضعیت ورود تلفن همراه به مدارس و در میان نوجوانان کم و سن سال به حدی بود که علی احمدی وزیر آموزش و پرورش برای اولین بار پس از انتصاب خود، بلوتوث را تهدیدی جدی برای نظام تعلیم و تربیت کشور دانست و اظهار داشت: نظام تعلیم و تربیت کشور، نیازمند انجام اقدامات اساسی است که باید به کمک همه آحاد دست اندرکار صورت گیرد و اولین این اقدامات، مصون سازی این نظام در مقابل تهاجم رسانه ای اینترنت، ماهواره و بلوتوث است. همچنین براساس تحقیقات انجام شده مسئولان دانشگاه ها هم نگران این مسئله هستند چرا که تلفن همراه نه تنها موجب حواس پرتی سایرین می شود بلکه احتمال انتقال بسیاری اطلاعات غیراخلاقی و رواج آن در میان دانشجویان بالا برده است و این مسئله در دانشگاه های مختلف دنیا واکنش های متفاوتی روبرو بوده است بطوری که برخی مراکز آموزش عالی دنیا حمل و استفاده از تلفن همراه در محوطه دانشگاه ها و برخی نیز استفاده از آن فقط در کلاس درس ممنوع کنند. بنظر کارشناسان علوم رفتاری ممنوعیت ورود تلفن همراه به مراکز آموزشی و برخورد خشونت آمیز در این زمینه تنها پاک کردن صورت مسئله است و مشکل را به قوت خود باقی خواهد گذاشت در حالی که جامعه جوان کشور هر روز بیشتر در میان جامعه اطلاعاتی و دنیای سایبرنتیک گم می شود با توجه به ضرورت ها و شرایط ذکر شده بنظر می رسد جای دروسی درباره آشنایی با جامعه اطلاعاتی وجرایم سایبرنتیک (بلوتوث و هکینگ) به شدت در مراکز آموزشی خالی است.
**********************************



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » علی بابا ( سه شنبه 89/10/14 :: ساعت 2:23 عصر )

»» موبایل کثیف تر از دستشویی

موبایل کثیف تر از دستشویی
میکروب های روی گوش تلفن همراه، از هر شیء مستعمل دیگری در این رده بیشتر است.
تحقیقات جدید نشان می دهد که باکتری و میکروب های موجود روی گوشی تلفن همراه از سنگ دستشویی هم بیشتر است و در حقیقت باکتری موجود روی گوشی تلفن همراه، از هر شیء مستعمل دیگری در این رده بیشتر است.
نکته ی جالب تر اینکه به علت افزایش دمای تلفن های همراه در حین استفاده، این گوشی ها تبدیل به محیط های مناسبی برای کشت و رشد باکتری های خطرناک می شوند، چون باکتری ها برای رشد محلی گرم تاریک را می خواهند و تمامی این امکانات را گوشی که در جیب قرار گرفته است، فراهم می کند. میزان این گونه باکتری ها حتی از دستگیره ی در، صفحه کلید و حتی کف کفش شما بیشتر خواهد بود.
دکتر جووان وران پروفسور میکروبیولوژی دانشگاه متروپولیتن منچستر بیان می کند که علاوه بر آنکه گوشی تلفن همراه مانند دیگر اشیا باکتری دارد به علت محل نگهداری، شرایط مناسبت تری برای ورود و ازدیاد آنها فراهم می سازد.
نکته ی مهم آن است که این وسیله با گوش و دهان ما، یعنی دو راه قوی ارتباط به داخل بدن همواره در تماس است و از این طریق می تواند به راحتی آلودگی را به بدن منقل کند و باعث ایجاد بیماری شود.

*****************************



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » علی بابا ( سه شنبه 89/10/14 :: ساعت 2:23 عصر )

»» موبایل کثیف تر از دستشویی

موبایل کثیف تر از دستشویی
میکروب های روی گوش تلفن همراه، از هر شیء مستعمل دیگری در این رده بیشتر است.
تحقیقات جدید نشان می دهد که باکتری و میکروب های موجود روی گوشی تلفن همراه از سنگ دستشویی هم بیشتر است و در حقیقت باکتری موجود روی گوشی تلفن همراه، از هر شیء مستعمل دیگری در این رده بیشتر است.
نکته ی جالب تر اینکه به علت افزایش دمای تلفن های همراه در حین استفاده، این گوشی ها تبدیل به محیط های مناسبی برای کشت و رشد باکتری های خطرناک می شوند، چون باکتری ها برای رشد محلی گرم تاریک را می خواهند و تمامی این امکانات را گوشی که در جیب قرار گرفته است، فراهم می کند. میزان این گونه باکتری ها حتی از دستگیره ی در، صفحه کلید و حتی کف کفش شما بیشتر خواهد بود.
دکتر جووان وران پروفسور میکروبیولوژی دانشگاه متروپولیتن منچستر بیان می کند که علاوه بر آنکه گوشی تلفن همراه مانند دیگر اشیا باکتری دارد به علت محل نگهداری، شرایط مناسبت تری برای ورود و ازدیاد آنها فراهم می سازد.
نکته ی مهم آن است که این وسیله با گوش و دهان ما، یعنی دو راه قوی ارتباط به داخل بدن همواره در تماس است و از این طریق می تواند به راحتی آلودگی را به بدن منقل کند و باعث ایجاد بیماری شود.

*****************************



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » علی بابا ( سه شنبه 89/10/14 :: ساعت 2:23 عصر )

»» استفاده از موبایل در کلاس درس، فرهنگ دانش‌آموزان را تغییر می‌دهد

استفاده از موبایل در کلاس درس، فرهنگ دانش‌آموزان را تغییر می‌دهد

نتایج یک مطالعه پژوهشی نشان می دهد استفاده دانش‌آموزان از گوشی‌های موبایل در مدارس، خرده فرهنگ‌های حاکم بر کلاس‌های درس در کشورهای مختلف را تغییر می دهد.
به گزارش سرویس خبر سایت ماهنامه شبکه (شبکه آنلاین) از سایت دانشگاه MIT، نتایج یک بررسی پژوهشی جالب نشان می‌دهد استفاده دانش‌آموزان از گوشی های تلفن همراه در مدارس موجب بروز تغییراتی در خرده فرهنگ‌های حاکم بر کلاس‌های درس می‌شود.
پروفسور جیمز کاتز با بیان این مطلب در همایش "فرهنگ تلفن همراه" که در دانشگاه MIT برگزار شد، افزود: تغییرات خرده فرهنگ‌های حاکم بر کلاس‌های درس می‌تواند موجب بروز تغییراتی در مشخصه‌های جهانی فرهنگ جوانان در عصر حاضر شود.
این مطالعه پژوهشی را پروفسور کاتز، پژوهشگر علوم ارتباطات از دانشگاه Rutgers و مدیر مرکز "مطالعات ارتباطات موبایل" در این دانشگاه به همراه خانم جینگ وانگ فانگ ، پروفسور زبان و فرهنگ چینی در دانشگاه MIT به صورت مشترک به انجام رسانده‌است.
در این پژوهش پروفسور کاتز چگونگی تاثیر استفاده از موبایل را در تغییر نرم‌های اجتماعی خرده‌ فرهنگ‌ کلاس‌های مدارس و دانشگاه‌های آمریکا و دیگر اماکن عمومی این کشور تحت بررسی و مطالعه قرارداده است.
در این همایش پروفسور کاتز طی سخنانی نتایج بررسی‌های خود را پیرامون مفهوم Teledensity یا "چگالی ارتباطات تلفنی" و تاثیر آن بر خرده فرهنگ‌ کلاس‌های درس دانشگاه Rutgers ، به عنوان یک نمونه عینی تشریح کرد.
پارامتر "چگالی ارتباطات تلفنی" شاخصی است که تعداد گوشی‌های تلفن همراه در یک مکان - مانند کلاس درس- و میزان استفاده از آن را نشان می‌دهد.
به گفته پروفسور کاتز افزایش این عامل موجب شده که خرده فرهنگ‌های حاکم بر کلاس‌های درس دارای قواعد و مشخصه‌های جدیدی در زمینه میزان درگیر شدن دانش آموزان با فضای آموزشی کلاس شود.
وی در تشریح این مشخصه‌های جدید و با اشاره به نظرسنجی که از دانشجویان دانشگاه Rutgers به عمل آورده است گفت: تنها 4 درصد از دانشجویانی که در این نظرسنجی شرکت‌کرده‌اند صحبت کردن با تلفن همراه سر کلاس‌های درس را عملی صحیح دانسته‌اند که این خبر خوبی برای اساتید دانشگاه‌ها است.
کاتز افزود: با این وجود 41 درصد پرسش‌شوندگان گفته‌اند که خواندن پیام ها و نامه‌های جدیدی که از این طریق به دستشان می‌رسد عمل نادرستی نیست، که این خبر خوبی برای آموزگاران نیست. همچنین 45 درصد معتقدند تبادل پیام با دیگران – حین کلاس درس – عملی مجاز است و 33 درصد گفته‌اند که فکر می‌کنند استفاده از بازی‌های کامپیوتری روی گوشی‌های تلفن همراه سر کلاس درس یک کار غیرعادی نیست.
پروفسور کاتز پدیده Territoriality را به عنوان یکی از رفتارهای جدید ناشی از فرهنگ موبایل برشمرد و در تشریح این پدیده گفت: مردم معمولا سعی می‌کنند هنگام صحبت با تلفن همراه گوشه‌ دنجی را پیدا کنند و حین صحبت کردن خود را از جمع جدا کنند. کاتز این نوع عادات را روش‌هایی برای "اولویت دادن به ارتباط با مخاطب دوردست نسبت به دوستان همکلاسی در حین گفتگوی تلفنی" تفسیر کرد.
کاتز از برخی اماکن عمومی مانند رستوران‌ها و سالن های غذاخوری به عنوان نواحی شلوغ و پرترافیک و بعضی امکان مانند موزه‌ها به عنوان نواحی "عاری از تماس‌های موبایل" یاد کرد.
پروفسور وانگ در ادامه این سخنرانی تصویر متفاوتی از اوضاع فرهنگی در چین تصویر کرد و به جنبه‌های دیگری از فرهنگ استفاده از موبایل درمیان جوانان این کشور اشاره‌ نمود.
به گفته پروفسور وانگ برداشت جوانان چینی از موسیقی عامه‌پسند و فناوری ابزارهای قابل حمل موسیقی ، همچون iPod با برداشت جوانان آمریکایی از این دو مقوله بسیار متفاوت است و به همین دلیل استفاده از موبایل برای گوش دادن به فایل های موسیقی اهمیت خاصی برای جوانان چینی دارد.
وی توضیح داد برخی شرکت‌های فراملیتی مانند موتورولا می‌کوشند با توجه به وسعت بازار سودآور موبایل چین برای مردم این کشور گوشی‌هایی بسازند که همان کارکرد iPod اپل را داشته باشد.
وانگ در توضیح این مساله که چرا iPod برای جوانان چینی از همان میزان اهمیت برای جوانان آمریکایی برخوردار نیست گفت: منطق شرکت اپل مبنی بر اینکه هرجا iPod هست، iTunes نیز هست و این دو با هم متولد شده است هیچ جایگاهی درمیان مردم چین ندارد زیرا آنها برای استفاده از سرویس آنلاین iTunes باید پول پرداخت کنند در حالی که می‌توانند به راحتی هر نوع موسیقی غربی را از طریق کپی‌های غیرقانونی CDهای خارجی تهیه کنند و روی دستگاه iPod خود بریزند.
وی افزود: این درحالی است که پرداخت پول به سایت iTunes نیز تنها برای کسانی امکان پذیر است که دارای یک کارت اعتباری بین‌المللی باشند.
وانگ گفت در حالی که استفاده از وسایل قابل حمل پخش موسیقی به تدریج به موضوعی عادی در غرب تبدیل می‌شود، این پدیده در چنین هنوز جذابیت و تازگی زیادی دارد و به دلیل انقلاب فرهنگی عظیمی که در نتیجه حضور این وسایل ارتباطی پدید آمده، مخاطبان چینی می‌توانند به عنوان مثال کل آثار موسیقی 50 سال اخیر در غرب را تنها در عرض ده سال هضم کنند.
به گفته این استاد دانشگاه MIT همه سبک‌های موسیقی از الکترونیک گرفته تا پاپ و جاز همزمان در چین طرفدارانی دارد و در نتیجه هیچیک از سبک‌ها و ژانرهای موسیقی غربی میان جوانان چینی از اهمیت و برجستگی خاصی نسبت به دیگر سبک‌ها برخوردار نیست.
********************************



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » علی بابا ( سه شنبه 89/10/14 :: ساعت 2:23 عصر )

<      1   2   3   4   5   >>   >
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

روان شناسی چت و کاربران چت روم ها
گرایش جوانان به چت
مد گرایی جوانان ،به روز بودن، خودنمایی
برخی جرائم تلفن همراه ، اس ام اس ، بلوتوث و وسایل شنود
نگاهی به علل افزایش آسیب‌های اجتماعی میان نوجوانان
آسیب شناسی و روان شناسی چت و کاربران چت روم ها
فرار تکنولوژیک دانش آموزان از چنگ تعلیم و تربیت ، خطرات منزوی و
اعتیاد ‌از‌ نوعی ‌دیگر ، آسیب شناسی موبایل
آسیب های روانی اینترنت
توصیه هایی مفید به والدین جهت استفاده احتمالی فرزندانشان از اینت
آسیب های روانی اینترنت
علل چت
شبکه فارسی‌وان ؛ استحکام خانواده را تهدید می‌کند
قسمت اول اعتیاد سایبری ,اعتیاد نوظهور بدون دارو"(قسمت اول)
ازدواج اینترنتی
[همه عناوین(4080)][عناوین آرشیوشده]


مجموعه[29] . کتاب[29] . مهندسی[19] . آموزش[19] . سریال[18] . فارسی[18] . ساعت[16] . لکترون[16] . طرح[15] . نرم[13] . فزار[12] . اسپرت[12] . نسخه[10] . کامل[10] . هندبوک[9] . لکترونیکی[9] . v[9] . Pro[8] . جزوه[8] . دستبند[8] . رشته[8] . نرم افزار[8] . مردانه[8] . کارتون[8] . کتابخانه[7] . همراه[7] . ورانوس[7] . طراحی[7] . کتاب[7] . زبان[7] . حسابداری[6] . پذیرش[6] . تحصیلی[6] . D&G[6] . dunlex[6] . led[6] . سنگ[6] . سیستم[6] . مدیریت[6] . مقاله[6] . ساخت[5] . کامل[5] . ماشین[5] . DVD[5] . Engineering[5] . quartz[5] . آموزشی[5] . تولید[5] . بی[5] . برق[5] . چند[5] . دیجیتال[5] . دوبله[4] . دایره[4] . دستبندی[4] . دوم[4] . دی[4] . راهنمای[4] . چک[4] . حل[4] . خوش[4] . دار[4] . بزرگ[4] . برنامه[4] . بورس[4] . پرورش[4] . پروژه[4] . پزشکی[4] . پیام[4] . بیش[4] . جامع[4] . جهان[4] . چاپ[4] . آماده[4] . for[4] . Flash[4] . مارکدار[4] . گل[4] . کتابخانه[4] . قدرتمند[4] . فایل[4] . فسانه[4] . زمین[4] . صندوق[4] . مجله[4] . مکان[4] . نگلیسی[4] . نور[4] . نگین[4] . کتابهای[4] . ویندوز[3] . وتحقیق[3] . ویرایش[3] . ی[3] . یران[3] . نویسی[3] . هزار[3] . ناطق[3] . نقره[3] . نفیس[3] . نگار[3] . مجلات[3] . مستند[3] . مشهور[3] . میوه[3] . صنایع[3] . صطلاحات[3] . صل[3] . صوتی[3] . صیقل[3] . سازی[3] . زنانه[3] . ستیل[3] . سخنرانی[3] . سوالات[3] . سوپراسکوپ[3] . فرار[3] . فرهنگ[3] . قرض[3] . کتابهای[3] . کتب[3] . قلب[3] . کشور[3] . گنجینه[3] . لحسنه[3] . لمعارف[3] . لمسائل[3] . Medical[3] . Enterprise[3] . Dictionary[3] . collection[3] . Converter[3] . اسکریپت[3] . of[3] . Plus[3] . جلد[3] . تحصیل[3] . تصویری[3] . بزار[3] . بزرگترین[3] . برای[3] . داستانهای[3] . دانشگاه[3] . خانه[3] . حلقه[3] . خارج[3] . حذف[3] . ربات[3] . ریاضیات[3] . رمان[3] . دکتر[3] . دیجیتالی[2] . دایناسورها[2] . دبیات[2] . دبیرخانه[2] . دختری[2] . خورده[2] . ریاضی[2] . روز[2] . روایت[2] . حرفه[2] . خارجی[2] . چگونه[2] . جزوات[2] . چین[2] . چرم[2] . خطی[2] . خود[2] . خودتان[2] . دانشنامه[2] . دانلود[2] . دراز[2] . باک[2] . ببر[2] . بچه[2] . بخش[2] . بر[2] . برابر[2] . برادر[2] . بزنگاه[2] . پیشرفته[2] . پشتیبان[2] . پابند[2] . تذهیب[2] . ترفند[2] . ترین[2] . Firewall[2] . تخصصی[2] . پک[2] . پکیج[2] . تالیف[2] . تام[2] . توسط[2] . جری[2] . جانورشناسی[2] . ثبت[2] . تمام[2] . Professional[2] . Server[2] . Studio[2] . the[2] . to[2] . walar[2] . Outpost[2] . Pack[2] . Persian[2] . Photoshop CS4 Me فتوشاپ Photoshop، یک پردازشگر گرافیکی است که[2] . بابا[2] . آلات[2] . آلپ[2] . XII[2] . آزمون[2] . c[2] . book[2] . Build[2] . CD[2] . Backup[2] . ASM[2] . Auto[2] . Best[2] . Black's[2] . ebook[2] . Edition[2] . graphic[2] . NET[2] . Microsoft[2] . Encarta[2] . mathematics[2] . لکتر[2] . لنگ[2] . گیری[2] . گربه[2] . کسل[2] . متحانی[2] . ماجراهای[2] . متن[2] . محاسبات[2] . قهوه[2] . قسمت[2] . کارگاهی[2] . کریم[2] . قرآن[2] . قدرت[2] . فیلم[2] . فوتبالیستها[2] . فوتوشاپ[2] . فلزات[2] . سوپراسکوپ[2] . سفر[2] . سرخ[2] . شاره[2] . شامل[2] . زندان[2] . ساز[2] . زنان[2] . سایت[2] . سبز[2] . ستاد[2] . ستاندارد[2] . ستانداردهای[2] . ستثنایی[2] . صورت[2] . صورتی[2] . طلاعات[2] . طلاعاتی[2] . طنز[2] . عنوان[2] . علوی[2] . علی[2] . عمران[2] . عملی[2] . عملیات[2] . صفر[2] . صدای[2] . صنعت[2] . شیمی[2] . سیاره[2] . صد[2] . سیستمهای[2] . سی[2] . شماره[2] . مفاهیم[2] . مقالات[2] . مکانیک[2] . موزش[2] . موش[2] . ممنوعه[2] . منبع[2] . مواد[2] . مخصوص[2] . مدار[2] . نقاط[2] . نقش[2] . نحوه[2] . نفر[2] . نبارداری[2] . هندبوکهای[2] . نیروگاه[2] . یک[2] . کارآفرینی[2] .
 

>> بازدید امروز: 28
>> بازدید دیروز: 27
>> مجموع بازدیدها: 838491
» درباره من «

تو ان تو

.::مرجع کد آهنگ::.

.::دریافت کد موزیک::.



» پیوندهای روزانه «

خاوران
بازیهای آنلاین جذاب و اکشن و مهیج و تست های هوش
مهشاپ
مارکت ماه
فروشگاه بزرگ هالیوود
[آرشیو(5)]

» آرشیو مطالب «
شهریور 89
مرداد 89
خرداد 89
فروردین 89

» لوگوی وبلاگ «


» لینک دوستان «
عاشق آسمونی
منتظر ظهور
هادرباد شناسی (روستایی در شرق شهرستان بیرجند) HADERBAD SHENASI
مشاور
آقاشیر
.: شهر عشق :.
جهاد ادامه دارد...
پرنسس زیبایی
دوستی و دوست یابی
من الغریب الی الحبیب
تاریخ مصرف یا بهتره بگم تاریخ بی مصرف
مجموعه بیانات رهبر معظم
جکستان ، عکاسخانه ، نرم افزار سرا
کامپیوتر و لوازم جانبی و نرم افزار آموزش
عمو همه چی دان
فتو بلاگ
پرسش مهر
تنهاترین عاشق
روانشناسی
رویابین
کیمیا
طلبه های ونوسی
* روان شناسی ** ** psycology *
تبادل نظر
وای ندیدید شما ا!!!!!!!

مجموعه مقالات رایانه MOGHALAT COMPUTER
روستای چاهک
راه و راهنما
عدالت جویان نسل بیدار
Sense Of Tune
مقالات روان شناسی
کودکان استثنایی
جدیدترین یوزر پسورد آنتی ویروس nod32- Kaspersky - Avira
یوزر آنتی ویروس و مسابقات تبیان و راسخون و قرآنی
متالورژی_دانلود فایل برای دانشجویان (rikhtegari.com)
خورجین عشق
شناختی
روان شناسی کودکان استثنایی
مهدویت
یا غیاث المستغیثین - روز های آبی من
MOHAMMAD
مذهب عشق
اتیسم
یادداشت های من
Ali reza khosravi
کتابخانه دیجیتال روانشناسی
جنبش قطره سرگشته
وباگی خالی از خنده
کتاب الکترونیکی
عکس.sms اس ام اس.دانلود عکس و آهنگ ساسی
روان شناسی
آپدیت جدیدترین یوزر پسورد آنتی ویروس nod32
یک هدف مشخص
فاصله ی گرگ شدن
پرسش مهر ... پیشرفت ،راه‌های پیشرفت و موانع پیشرفت چیست ؟
دربه در غزل فروش
...محض یار مهربانم
جاذبه
گالری بهترین فیلم، کارتون، سریال، موسیقی
ببین قشنگه؟
طوفان در پرانتز
پرنسس خشگله عکس دانلود نرم افزار و بازی narmafzar gam aks
پرسش مهر 10
خدمات اینترنتی و حراج نرم افزار
نرم افزارهای تخصصی و موبایل و نرم افزارهای آموزشی تخصصی و موبایل
لوازم آرایشی و بهداشتی و ادکلن
پارس دانلود
ایران دانلود - دانلود نرم افزار - ویروس یاب
گالری دستبند، انگشتر، گردنبند، سرویس، گوشواره
گالری بهترین نرم افزارهای سیستم عامل، طراحی گرافیک، برنامه نویسی
گالری بهترین بازیها و سرگرمیهای حادثه ای و فکری
گالری نرم افزارهای مکانیک، برق، الکترونیک، شیمی، معماری، عمران
گالری آموزش زبان های انگلیسی آلمانی فرانسوی عربی اسپانیایی
گالری نرم افزار آموزشی درسی، دانشگاهی، کامپیوتر، فنی مهندسی،کودک
چهارراه
بهترین لوازم منزل،خودرو،کامپیوتر، موبایل و کیتهای الکترونیکی
گالری بهترین نرم افزارهای کاربردی مکانیک، برق، الکترونیک، شیمی
جکستان . عکاسخانه
گالری بهترین نرم افزارهای موبایل برای ایرانیان
گالری بهترین نرم افزار آموزش زبان های انگلیسی
w x y z * دبلیو ایکس وای ضد * کد
بانک مقالات روانشناسی
پایگاه عکس و پیامک و دانلود بازی و نرم افزار
فروشگاه کتب روانشناسی، اسلامی، ایران شناسی وسیستم عامل
لوازم خانگی و اثاثیه منزل و لوازم آشپزی
فروشگاه نرم افزارهای گرافیکی و سرگرمی و بازی
نرم افزارهای میکس مونتاژ و آموزشی میکس مونتاژ
پوشاک & تی شرت دخترانه پسرانه استین کوتاه و بلند & ژاکت
هتل دانلود
سکوت نیمه شب
کوچک های بزرگ
دهکده مجازی ...
دختر غریب
دانلود سانسور نشده های سریال افسانه جومونگ
پرسش مهر . ...... چگونه خدمتگذار خوبی باشیم
عکاسخانه
عکس های توپ گلها همه آفتاب گردانند
جک جک جکستان
متفاوت
یاداشت های یک مادر
MANIFESTER
فرهنگی هنری، عکس، مدل لباس، مانتو، ژاکت، سارافون دخترانه و زنانه
شادی(زمزمه های دلتنگی)
دل ها تنها به یاد خدا آرام می گیرد
!!!نگاتیو

» صفحات اختصاصی «

» لوگوی لینک دوستان «
















































































» طراح قالب «