سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
تو ان تو
 
 
در گذشته مرا برادرى بود که در راه خدا برادریم مى‏نمود . خردى دنیا در دیده‏اش وى را در چشم من بزرگ مى‏داشت ، و شکم بر او سلطه‏اى نداشت ، پس آنچه نمى‏یافت آرزو نمى‏کرد و آنچه را مى‏یافت فراوان به کار نمى‏برد . بیشتر روزهایش را خاموش مى‏ماند ، و اگر سخن مى‏گفت گویندگان را از سخن مى‏ماند و تشنگى پرسندگان را فرو مى‏نشاند . افتاده بود و در دیده‏ها ناتوان ، و به هنگام کار چون شیر بیشه و مار بیابان . تا نزد قاضى نمى‏رفت حجّت نمى‏آورد و کسى را که عذرى داشت . سرزنش نمى‏نمود ، تا عذرش را مى‏شنود . از درد شکوه نمى‏نمود مگر آنگاه که بهبود یافته بود . آنچه را مى‏کرد مى‏گفت و بدانچه نمى‏کرد دهان نمى‏گشود . اگر با او جدال مى‏کردند خاموشى مى‏گزید و اگر در گفتار بر او پیروز مى‏شدند ، در خاموشى مغلوب نمى‏گردید . بر آنچه مى‏شنود حریصتر بود تا آنچه گوید ، و گاهى که او را دو کار پیش مى‏آمد مى‏نگریست که کدام به خواهش نفس نزدیکتر است تا راه مخالف آن را پوید بر شما باد چنین خصلتها را یافتن و در به دست آوردنش بر یکدیگر پیشى گرفتن . و اگر نتوانستید ، بدانید که اندک را به دست آوردن بهتر تا همه را واگذاردن . [نهج البلاغه] 
»» بیشتر معتادان به موبایل از اعتماد به نفس پایینی برخوردارند

بیشتر معتادان به موبایل از اعتماد به نفس پایینی برخوردارند


نتایج مطالعات برخی محققان نشان می دهد بیشتر معتادان به موبایل از اعتماد به نفس پایینی برخوردارند.

در گزارش ارایه شده توسط کارگروه آسیب های نوپدید همایش اسلام و آسیب های اجتماعی با بیان این مطلب آمده است:بسیاری از معتادان به موبایل افرادی با اعتماد به نفس پایین هستند و در روابط اجتماعی خود مشکل دارند و احساس می کنند که باید دایم با دیگران در تماس باشند .
درهمایش اسلام و آسیب ها ی اجتماعی موضوع آسیب های نوپدید یکی از 9 کارگروه برگزار شده در زمینه های مختلف آسیب ها ی اجتماعی بود که در آن اعتیاد به تلفن همراه به ویژه پیامک مورد بررسی قرار گرفت.
گزارش کارگروههای فوق درکتابی تحت عنوان "گزیده مقالات و نتایج کارگروههای نخستین همایش علمی اسلام و آسییب های اجتماعی" منتشرشد.
بر اساس این گزارش استفاده ناصحیح از تکنولوژی های نوین ارتباطی منجر به ایجاد پدیده های آسیب زای روانی و اجتماعی شده است .
دراین گزارش آمده است : زیر بنای فیزیولوژیک یکسانی بین اعتیاد دارویی و اعتیاد های رفتاری وجود دارد .
متخصصان شرکت کننده در این کار گروه معتقدند ، خاموش کردن موبایل برای معتادان به موبایل ،"اضطراب" ، "حساسیت" ، "اختلال خواب و بی خوابی" ، حتی" لرز" و "مشکلات گوارشی" می آورد .  

از دیگر نتایج ارایه شده در کارگروه آسیب های نوپدید جنبه های مختلف اشکال اعتیاد به پیام کوتاه است که می توان به "صرف زمان زیاد برای پیام کوتاه" ، "اشتغال خاطر" ، "درگیری های ذهنی در مورد پیام کوتاه" ،" جرو بحث با دیگران در جریان استفاده از پیام کوتاه" اشاره کرد .
همچنین " احساس پشیمانی در مورد زمان صرف شده برای پیام کوتاه" ،‌"استفاده از پیام کوتاه برای هیجان جویی و ایجاد روابط اجتماعی با دیگران" ،" زدن از درس یا کار برای پرداختن به پیام کوتاه برای ارضای خاطر" نیز از دیگر اشکال اعتیاد به موبایل است که در این کار گروه به دست آمده است


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » علی بابا ( سه شنبه 89/10/14 :: ساعت 2:23 عصر )

»» خطرات اعتیاد به موبایل

خطرات اعتیاد به موبایل
بر اساس تحقیقاتی که "استفاده منطقی برای اثر گذاری مثبت " نام گرفته است ، نوجوانانی که در طول روز برای ساعات طولانی از تلفن های همراه استفاده می کنند و وقت خود را با صحبت کردن با آن و یا ارسال پیام کوتاه صرف می کنند، احتمالا با اختلالات روانی مواجه خواهند شد.
بر اساس این خبر، "فرانسیسکا تورسیلاس" استاد دپارتمان ارزیابی های شخصیتی، روانی و درمان در دانشگاه گرانادا ، تعداد زیادی از نوجوانان 18 تا 25 ساله شهر گرانادای اسپانیا را مورد ارزیابی قرار داده و رفتار آنان را در خصوص استفاده از تلفن همراه و خطرات آن مورد مطالعه قرار داده است.
به گفته تورسیلاس ، این اعتیاد در نتیجه تغییرات اجتماعی به وجود آمده که در طول دهه گذشته ، پدیدار گشته اند.
بر اساس این گزارش ، عمده ترین تفاوت موجود میان این نوع از اعتیاد و اعتیاد به الکل و یا مواد مخدر این است که تلفن همراه ظاهرا هیچ تاثیر مخربی بر روی ساختار فیزیکی اشخاص ندارد و تنها تاثیرات روانی آنها است که برجای می ماند.
وی در همین خصوص می گوید: " اعتیاد به تلفن همراه به طور جدی می تواند بر روی وضعیت روانی افراد تاثیر گذارد اما از آنجایی که این اعتیاد هیچگونه علائم و نشانه فیزیکی ندارد بنابراین اختلالاتی که به وجود می آورند مشهود نیستند "
بر اساس این گزارش حدود 40 درصد از جوانان اعتراف کرده اند که از تلفن های همراه خود بیش از 4 ساعت در روز استفاده می کنند و اکثر آنان نیز تاکید کرده اند که چندین ساعت را در روز صرف کار کردن با امکانات مختلف تلفن های همراه خود می کنند.
بسیاری از این افراد حتی در مواردی که تماسی را از دست می دهند و یا پیام های ارسالی آنان پاسخی را در بر نداشته باشد ، بسیار غمگین و ناراحت می شوند.
بر اساس این گزارش ، معتادان به تلفن همراه فعالیت ها و کارهای بسیار مهمی را نادیده می گیرند( نظیر اشتغال و تحصیل ) و حتی از دوستان نزدیک و اعضای خانواده خود نیز فاصله می گیرند و هنگامیکه تلفن همراه با آنان نباشد مدام به تلفن همراه خود فکر می کنند .
به گزارش تالیانیوز، بیشتر معتادان به تلفن همراه مردمی هستند که دارای اعتماد به نفس کمی بوده و در برقراری روابط اجتماعی با دیگران مشکل دارند و به همین خاطر احساس می کنند که همواره باید از این طریق با دیگران در ارتباط و در تماس باشند."
به گفته تورسیلاس هنگامیکه این افراد به هر دلیلی از تلفن های همراه خود جدا می شوند بسیار غمگین و افسرده می شوند و حتی خاموش بودن تلفن همراه برای این افراد نگرانی و تشویش ایجاد کرده و باعث به وجودآمدن اختلالاتی در وضعیت خواب این افراد می شود. در بعضی مواقع مشاهده شده است که این افراد به لرزه افتاده و با مشکل سو هاضمه نیز مواجه می شوند.
تورسیلاس در عین حال تصریح کرده یک دلیل منطقی وخوب برای استفاده از تلفن همراه می تواند برای نوجوانان یک فاکتور مثبت نیز محسوب شود چرا که باعث می شود که این افراد دوستان را در کنار خود حس کنند و همچنین احساس کنند که از جانب آنان حمایت می شوند.
تورسیلاس در جای دیگری به این نکته اشاره می کند که سو استفاده از تلفن همراه نیز در عین حال می تواند تاثیر مخربی را بر شکل گیری ساختار شخصیتی و روحی نوجوانان برجای گذارد..
منبع:مهران افضلی /ایمیل گروه مارشا ل مدرن



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » علی بابا ( سه شنبه 89/10/14 :: ساعت 2:23 عصر )

»» پیشنهاداتی در رابطه با پیشگیری استفاده از محتویات غیر اخلاقی مو

پیشنهاداتی در رابطه با پیشگیری  استفاده از محتویات غیر اخلاقی موبایل در مدارس
مقدمه : کارکردهای مثبت و منفی وسیله ارتباطی به نام موبایل بر کسی پوشیده نیست ، اقدامات قهری برای ممنوعیت استفاده از موبایل در مدارس به عنوان آخرین راه ممکن ، مناسب است اما پیشگیری از این معظل مهمتر ، و مسلما" وجود امکانات ، بلوتوث ، حافظه های بالا ی مولتی مدیا ، دوربین ، ضبط صدا ، پیامک ها و غیره باید عاملی برای جدیت مسئولان مدارس و معلمان در عدم استفاده دانش آموزان از این وسیله داخل مدرسه باشد ، علی الخصوص مقاومت دانش آموزان ودرگیریهای زیاد والدین با کارکنان مدارس شاید منجر به تضعیف روحیه کاری ، خستگی و استرس طرفین نیز بشود .
1-صرف انتشار چند بخشنامه کمک اساسی به حل مشکل موبایل و دوربین در این مقطع زمانی نخواهد کرد ؛ تشکیل یک جلسه کارشناسی آسیب شناسی استفاده از موبایل ، با حضور پلیس ، روانشناس ، جامعه شناس ،مشاور، مسئولین تربیتی ، مسئولین انجمن اولیا و مشاوره ، قاضی و غیره زیر نظر و توسط ادارات آموزش و پرورش بسیار مفید خواهد بود که دارای 2 کارکرد موثر است : 1- وحدت نظر و رویه دوایر در این خصوص 2- پیدا کردن راه کارهای بدیع در برخورد با مشکل موبایل و استفاده آن در مدارس 3- انتقال یافته های جلسه بحث و بررسی به صورت کاملا" کارشناسی به مدیران مدارس 4- توجه به تفوتهای فرهنگی مدارس و شهر ها
2-درمدرسه در قدم اول باید توسط کارکنان مدارس ، خصوصا" معلمان در کلاس ،تبعات منفی استفاده از موبایل با تاکید بر دو بعد ؛ حواس پرتی دانش آموز و عدم استفاده از کلاس و درس ؛ و دوم ؛ توجه به ضررهای استفاده مدام در سنین زیر 17 سال ناشی از امواج مغناطیسی وسوم ؛ آثار ویرانگر محتوای برخی تراک های غیر اخلاقی با حفظ جوانب و احتیاط های لازم ، برای استفاده کنندگان یا بی توجهان به تذکرات قبلی مسئولین مدرسه (نه همه دانش آموزان) ، تشریح گردد. بهترین محل برای توجیه کارکنان مدارس جلسه شورای معلمان مدرسه است.
3- تهیه تراکت هایی توسط مدارس مبنی بر مشکلاتی نظیر ؛ حواس پرتی در مدرسه و عدم توجه کافی به درس و کلاس ، انتقال بیماریهای ویروسی و باکتریایی ،مشکلات امواج مغناطیسی موبایل و غیره و نصب در سالن مدرسه
4- دعوت از مشاور ، جامعه شناس یا پزشک مسلط به موضوع برای حضور در مدرسه ای که بیشترین مشکل را از این بابت دارد و داشتن یک سخنرانی برای افراد علاقمند به حضور در جلسه برای استفاده از سخنرانی ،و تشریح مضرات و آسیب های استفاده از موبایل در دانش آموزان
5- در مدارسی که بیشترین درگیریها را در این رابطه دارند و یا برای افراد علاقمند به استفاده از مطالب سخنرانی ، یک سخنران آگاه و مسلط از دایره اجتماعی نیروهای انتظامی یا یک قاضی با هدف ارشاد و راهنمایی و اطلاع رسانی ( نه با هدف برخورد ) ، برخی جرائم احتمالی استفاده از موبایل و محتویات آن تشریح شود چرا که خیلی از دانش اموزان مشکل دار نمی دانند که همراه داشتن محتویات غیر اخلاقی در موبایل یک جرم تلقی می شود
6- پرسش و پاسخ مسئولان مدرسه با دانش آموزان به صورت کلاسی یا منتخب جمعی ، در مورد انگیزه های استفاده از موبایل در مدرسه و کسب آمارو فرضیات در این رابطه ، به فرایند پیشگیری و اقدامات مناسب مدرسه کمک خواهد کرد .
7- یک راهکار بسیار ساده و موثر اینکه ؛ برخی از خانواده ها از مشکلات همراه داشتن موبایل توسط دانش آموز اطلاعات کافی ندارند و در مقابل مدیر مدرسه مقاومت می کنند و گاه به درگیری هم خواهد انجامید ، بهترین محل برای دادن آگاهی به والدین تشکیل جلسه انجمن اولیای کلاسی است (که در مجمع عمومی کل مدرسه به خاطر محدودیتهای رسمی سخنران و غیره کارساز نخواهد شد ) اگر در جلسات انجمن کلاسی با توجه به یافته های علمی ، آسیب های احتمالی مغناطیسی ، روانی ، حواس پرتی ، لرز ، استرس، اضطراب ،کاهش خورد و خوراک ، انتقال بیماریهای ویروسی و باکتریایی ،مشکلات گوارشی ، بدخوابی ،لرز ، حساسیت و غیره در اثر استفاده مشترک در مدرسه و غیره برای آنان تشریح شود و مستندات آن ارائه گردد ، علاوه بر اینکه والدین به فکر عدم استفاده از موبایل توسط فرزندانشان در مدرسه خواهد افتاد ، ممکن است یک پشتیبان خوب برای مدیر و مربی پرورشی و مشاور مدرسه باشند و درگیریها و شکایات به حداقل خواهد رسید (مقاومت تعدادی از والدین در مدرسه برای این مورد هم دور از انتظار نیست اما تغییر نگرش اکثریت والدین کار مهمتری است )
8- تاکید مدیران به دانش اموزان و والدین که هر ساعت از زمان حضور در مدرسه می توانند از تلفن مدرسه (با نظارت مدیر برای کارهای خیلی ضروری) استفاده نمایند و یا والدین از منزل با تلفن مدرسه تماس بگیرند ، بهانه برخی دانش آموزان را بی اثر خواهد کرد ، البته این مورد هزینه چندانی برای مدرسه ندارد وبار مالی زیادی بر دوش مدرسه نخواهد گذاشت ولی در مقابل به دردسر ها و جنگ اعصاب آنطرف مشکل خواهد ارزید ...
9- این مشکل مقطعی است و با فرهنگ سازی در آینده حل خواهد شد ، اما حتی یک مشکل مانند انتشار تصاویر دختران گرفته شده دریک مدرسه ، در زمان فعلی جبران ناپذیر است آوردن مستندات ممنوعیت موبایل در کشور های خارجی مانند ، ژاپن،قبرس،انگلستان،هند و غیره ، توجه مدیران یا والدین را به اهمیت موضوع جلب می کند و اعتراضات آنان را به حداقل خواهند رساند ، از همه مهمتر ، مسلما" یک یا چند روش ابداعی و بدیع وجود دارد که با همفکری و مباحثه و بررسی ابعاد مثبت و منفی آن می توان با این مشکل برخورد کرد ولی نیازمند یک برنامه تقریبا" طولانی تر برای پیشگیری از آسیب های تصاویر و تراک های غیر اخلاقی ، داستانهای غیر اخلاقی بسیار مخرب در مدارس و در سطوح دانش آموزی هستیم .
10_ از تمام موارد بالا مهمتر اینکه ، تقویت ابعاد دینی دانش اموزان و اینکه این ممنوعیت استفاده یا ذخیره یا حتی دیدن تراک ها و مطالب غیر اخلاقی ، در وجود فرد نهادینه شود ، کمک موثری به حل مشکل خواهد کرد ، حتی دانش آموزان معتقد و با تقوا ممکن است به سایر دانش آموزان در این باره تذکر داده یا آنها را از عواقب کارشان مطلع نمایند و اینکه خدا را در همه حال ناظر بر اعمال خود بدانند ...
11- تقویت قدرت ابراز وجود در دانش آموزان ، باعث خواهد شد به پیشنهاداتی در مورد ذخیره یا دیدن تراک های غیر اخلاقی یا ارسال و دریافت اس ام اس ها و ام ام اس های غیر اخلاقی و بلوتوث های غیر مجاز ، با قاطعیت " نه " گفته و از دام این مشکلات رهایی یابند . نقش مربیان پرورشی و مشاوران مدارس در این بخش ، بسیار مهم است .



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » علی بابا ( سه شنبه 89/10/14 :: ساعت 2:23 عصر )

»» آسیب های روانی اینترنت

آسیب های روانی اینترنت
جهان از ریزترین ذراتش که تا به حال بشر توان دیدن آن را یافته تا دورترین کهکشان ها، نمونه بارزی از حرکت و پویایی است. پویایی نیاز به خلاقیت دارد. روزگاری پدران ما این خلاقیت را در رادیوهای ترانزیستوری شاهد بودند و امروز ما در دنیای دیجیتال. شاید هم فردا فرزندان ما در دنیای پرتوهای عجیب و غریب.
آنچه موجب تمایز میان عصر حاضر با سایر برگ های تاریخ زندگی بشر گردیده، فن آوری و تبادل اطلاعات می باشد و دنیای دیجیتال توان تبادل اطلاعات را بسیار افزایش داده است.
اگر در ماه ساعتات زیادی به اینترنت وصل می شوید بی آنکه کار خاصی جز پرسه زدن و چت کردن داشته باشید می بایست از تعداد این ساعت ها کم کم بکاهید تا در یک برنامه زمان بندی سه ماهه دست کم نیمی از این زمان را کم کنید.
اینترنت جز فضایی مجازی چیز دیگری نیست. فضایی پر از خالی! اما همین دنیای مجازی آنقدر توانمند و انعطاف پذیر هست که ما را به آسانی با گل فروشی سر خیابان، FAST FOOD های بی محتوا و پرزرق و برق سطح شهر، مدرسه بچه ها، سایت های خبری و... متصل می کند. چه کسی فکر می کرد روزی فرا برسد که تنها با کلیک چند گزینه بتوان نامه ای را از یک نیمکره به نیمکره دیگر زمین آن هم در زمانی در حد دقیقه ارسال نمود؟ یا باقالی پلو با گوشت را از رستورانی در سطح شهر سفارش داد؟!
اینترنت از دیدگاه یک کاربر
اینترنت برای من به عنوان یک کاربر نیمه حرفه ای که درصد بالایی از کارهایم با رایانه انجام می شود، کاربردهای فراوانی دارد. مرا از آخرین داده ها و نتایج پژوهش های علمی آگاه می کند، دوستان قدیمی ام را به من دوباره نزدیک کرده، باعث شده دوستان زیادی از سراسر جهان پیدا کنم، سایت های هنری مورد علاقه ام را ببینم و حتی کتاب هایی که مایل به ترجمه آنها هستم را می توانم پیش از خرید بازبینی کنم. اما مسئله به همین جا پایان نمی پذیرد...
آسیب شناسی روانی
از زمانی که راهنمای تشخیصی- آماری اختلال های روانی( ویرایش تجدید نظر شده چهارم (DSM 4TR)) در سال 2000 به چاپ رسید، بحث پیرامون گنجاندن طبقه ای از اختلال های روانی با نام اختلال های سایبر CYBER قوت یافته است. پیش بینی های انجمن روان شناسی آمریکا به عنوان ناشر و گرد آورنده این راهنمای معتبر تشخیصی- آماری این است که در طی ده سال آینده با توجه به حجم کاربرد اینترنت و رایانه ها می توان در DSM5 و توسط علم روان شناسی به یافته ها و نتایج پژوهشی برای اعتبار بخشیدن به این طبقه از اختلال ها دسترسی پیدا کرد.
سایبر واژه ای است که برگردان آن به فارسی کمی مبهم است. سایبر یعنی علم فرمان. یعنی هوش مصنوعی و شاید از نظر اهل فن یعنی دنیای صفر و یک.
شاید کسانی را دیده باشید که همیشه در اینترنت در حال پرسه زدن هستند. گاهی دیگران را آزار می دهند- مثلاً با هک کردن یا چت کردن پی در پی آنها- یا خودشان را آزار می دهند مثلاً با بررسی پیاپی صندوق پست الکترونیکی یا بررسی وسواس گونه و اجباری سایت های غیراخلاقی و اصطلاحاً هرزه نگری. روزی پزشکی به من گفت: در زندگی به چند چیز علاقه دارم: اینترنت، تلفن همراه، ماهواره های مخابراتی و پزشکی. شاید در مورد این دوست، جابه جایی نقش های زندگی در اثر کاربرد و وابستگی بیش از اندازه به دنیای مجازی اتفاق افتاده باشد.
اختلال های روانی کاربرد نادرست اینترنت
1- وسواس های فکری- عملی
از ویژگی های برجسته وسواس ، عدم توانایی مهار رفتارها یا اندیشه های خاص است. برای مثال فردی که وسواس شست وشو دارد، نمی تواند میل به شست وشو را کنترل کند و گاهی تا ساعت ها مشغول شستن دست ها می شود. یا فردی که وسواس فکری دارد ساعت ها در رختخواب مشغول به هم بافتن آسمان و ریسمان است. اگر از فرد وسواسی بخواهیم عمل یا فکر وسواسی اش را کنار بگذارد دچار اضطراب شدیدی خواهد شد.
این اختلال را می توان در بررسی کردن های پی در پی پست الکترونیک (وسواس عملی) یا دل نگرانی از ONLINE نشدن یک دوست (وسواس فکری) مشاهده کرد.
2- هرزه نگری
پیشرفت ها و دگرگونی های زندگی بشری امروزه شتاب زیادی گرفته است. گام هایی را که عکاسی نگاتیو در طی صد سال آرام آرام برداشت، عکاسی دیجیتال ظرف پنج سال به تندی برداشته است. اگرچه دانه های نقره روی فیلم عکاسی هیچ گاه در مقابل پیکسل های یک عکس دیجیتال کم نخواهد آورد...
امروز به روز شدن فن آوری ها با سرعت زیادی صورت می پذیرد. در این میان اینترنت نه تنها توانسته در مدتی کوتاه عادت های خرید کردن، داده پردازی، تجارت و به طور کلی سطح زندگی ما را دچار دگرگونی کند، اصول و باورهای اخلاقی و حتی رفتار جنسی ما را هم دستخوش تغییر کرده است. کنترل والدین بر فرزندان به واسطه کمبود آگاهی والدین از رایانه ها و از سویی دیگر دسترسی آسان به انواع و اقسام سایت های غیراخلاقی تنها به اندازه زمان لازم برای تایپ یکHTTP://WWW........... ، موجب شده که سوءاستفاده از اینترنت کم کم رنگ و روی اختلال به خود بگیرد. اگرچه هرزه نگری یک کژکاری جنسی با تاریخچه طولانی است اما اینترنت اقدام به آن را آسان تر ساخته است. این کژکاری اغلب خود سرآغازی جهت ابتلا به سایر اختلال های جنسی مانند آزارگری، آزارخواهی، همجنس گرایی و... شناخته می شود.
3- آزارگری
آزارگری را شاید بتوان رفتار ضداجتماعی در دنیای سایبر نام نهاد. آیا تا به حال به واژه SPAM _ هرزنامه- که مثل مور و ملخ از دیوار صندوق های پست الکترونیکی بالا می روند برخورد کرده اید؟
SPAMها را امروزه اغلب اهالی دهکده جهانی به عنوان یک مزاحم می شناسد. حال اگر فردی مثل یک هرزنامه مزاحم خلوت شما در دنیای سایبر شود در واقع به آزارگری سایبرنتیک پرداخته است.
نتیجه گیری
به طور کلی دانش ما از آسیب های روانی ناشی از اینترنت هنوز به بازپروری و رشد و گسترش نیاز دارد. چرا که پژوهش ها و گزارش های تدوین شده و رسمی در این رابطه هنوز به سرعت سایر زمینه ها انجام و منتشر نمی شوند یا هنوز در مراحل اجرا قرار دارند. آنچه در این جا بیان گردید، پیش فرض هایی است که برای راهنمای تشخیصی آماری اختلال های روانی در نظر گرفته شده و توسط محافل علمی مطرح گردیده است. به یقین این طبقه بندی اولیه دستخوش دگرگونی هایی شده و طبقات تشخیصی فراوانی به آن اضافه خواهد شد و هر طبقه ای از اختلال های روانی هم نیازمند برنامه ریزی های درمانی خاص خود است. این درمان ها شامل روان درمانی و دارودرمانی است؛ که باید با ظرافت زیادی توسط متخصصین بهداشت روانی برای فرد به کار گرفته شود تا ارزش درمانی آن حفظ شود.
پیشگیری
هزینه پیشگیری در بُعد کلان اختصاص بودجه های پژوهشی دولتی و در بعد خرد، رعایت کردن نکات ایمنی توسط خود فرد است.برای جلوگیری از بروز هر نوع اختلال روانی و رفتاری ناشی از سوء کاربری اینترنت به موارد زیر توجه کنید:
1- ورود و خروج تان در اینترنت را تحت نظر بگیرید و از میزان آن اطلاع پیدا نمایید.
2- اگر بیش از ماهی 20 ساعت به اینترنت وصل می شوید بی آنکه کار خاصی جز پرسه زدن و چت کردن داشته باشید می بایست از تعداد این ساعت ها کم کم بکاهید تا در یک برنامه زمان بندی سه ماهه دست کم نیمی از این زمان را کم کنید.
3- از اینترنت برای فعالیت های مفید مانند بررسی سایت های فرهنگی یا علمی هم استفاده کنید. اینترنت بیشتر جنبه کاری و تسهیل گری دارد تا تفریح و وقت گذرانی.
4- بیشتر از روزی دو بار EMAIL و فهرست دوست تان را چک نکنید.
5- مزاحم دیگران نشوید و حریم خصوصی آنها را زیر پا نگذارید.
6- برای همیشه دور سایت های غیراخلاقی را خط بکشید.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » علی بابا ( سه شنبه 89/10/14 :: ساعت 2:23 عصر )

»» اعتیاد سایبری ,اعتیاد نوظهور بدون دارو(قسمت نهم/مقیاس جستجوی لذت

اعتیاد سایبری ,اعتیاد نوظهور بدون دارو(قسمت نهم/مقیاس جستجوی لذت و گفتگوهای شبکه ای)
میزان جستجوی سرخوشی _ مقیاس جستجوی لذت (sss) [1] مشتمل بر چهار عاملی است که این پدیده را تعریف می‌کند:
1. جستجوی خطر / ماجراجویی _ جاذبه‌ای برای ورزش ها و رفتارهای خطرزائی که به دو مقوله سرعت و خطر اشاره دارد.
2. جستجوی تجربه _ جذبه‌ای برای فعالیت‌های روشنفکرانه یا حسی
3. عدم ممانعت _ جذبه‌ای برای مشروبات، الکل، افراط‌گری‌های جنسی.
4. حساسیت و زودرنجی در مقابل دلتنگی و ملالت
یک ارتباط نزدیک، اما نامعین و غیر انحصاری، بین اعتیاد و جستجوی سرخوشی و لذت وجود دارد.
مطالعه‌ای که توسط بریجت مورای[2] مدرس یک مدرسه بزرگ آمریکایی انجام شد، پدیده گفتگوهای شبکه‌ای را در تالارهای گفت و شنود اینترنتی (IRC) [3] و ابزارهای مکالمه‌های خطی همزمان را با متوقف نمودن یکی از گروه‌های مباحثه مورد بررسی قرار داد. دسترسی آزاد است، مشروط بر انتخاب ساده یک نام مستعار که گمنامی مطلق فرد را تضمین کند.
طراح گفتگوهای اینترنتی، ژارکو اویکارینن[4] فنلاندی، که خودش سابقاً یک معتاد سایبری بوده است، گفتگوهای اینترنتی را مکالماتی فریبنده، حرص آور، و منتج به اجتماعی شدن اشتباهی قلمداد می‌کند. گفتگوهای اینترنتی معبری از واقعیت به سوی حقیقتی مجازی است، بویژه آنکه مانع تماس مستقیم در یک رویارویی چهره به چهره می‌شود. نفوذ این وسیله ارتباطی بر روی برخی «معتادان سایبری» گسترده است. آنها قادرند در برابر صفحه نمایشگر و صفحه کلید برای ساعات متمادی بمنظور ارتباط برقرارکردن با افراد شیفته دیگری که تقریباً همواره به ضرر منافع اجتماعی، خانوادگی و حرفه‌ای خود اقدام می‌کنند، پایداری و مقاومت نمایند. در نتیجه، این مطالعه اهمیت این گذرگاه‌های ساختگی را که در نهایت، برقراری ارتباطات را بدون نگرانی از مواجه با واقعیت ممکن نموده، خاطر نشان می‌کند.
--------------------------------------------------------------------------------
[1] - Sensation Seeker Scale
[2] - Bridjet murray
[3] - Internet Relay chat
[4] - jarkko oikarinen
منبع :  http://mfatorehchi.blogfa.com/cat-14.aspx
00000000000000000000000



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » علی بابا ( سه شنبه 89/10/14 :: ساعت 2:23 عصر )

»» اعتیاد سایبری ,اعتیاد نوظهور بدون دارو(قسمت هشتم/علائم مشابه معت

اعتیاد سایبری ,اعتیاد نوظهور بدون دارو(قسمت هشتم/علائم مشابه معتادان دارویی)
در یک گروه مباحثه و یاریگر شبکه اینترنت سایت IAD، یک فضای خودسنجی برای سنجش میزان «وابستگی سایبری»[1] و انگیزشی، برای قطع ارتباط دیده می‌شود.
یک انجمن آمریکایی روانشناسی، مطالعه‌ای را ارائه کرده که توسط کیم برلی یونگ[2] در دانشگاه پیتس برگ برادفورد انجام شده است. در این پژوهش 398 مرد و زنی که بطور متوسط 38 ساعت در هفته به اینترنت متصل بودند مورد بررسی قرار گرفته‌اند. این مقاله وجود یک اعتیاد واقعی را رسماً تائید می‌کند، اعتیادی که روابط شخصی و کاری این کاربران وسوسه شونده را مختل و آنان را به سوی از دست دادن کار و عدم پذیرش از سوی جامعه حرفه‌ای سوق می‌دهد. افرادیکه رفتارهای اعتیادگونه ناشی از اینترنت را از خود بروز می‌دهند. «نوجوانان غیر معمول و عجیب و غریب»[3] نیستند، بلکه اکثر آنان در سنین متوسطی هستند که همة بازدهی و ظرفیتشان تحت تأثیر این رفتارها می‌باشد.
کاربران بزرگسال شبکه اینترنت، تمامی شاخص‌های روانپزشکی DSM-IV قابل تعمیم به معتادان الکلی و معتادان بزرگسال را بروز می‌دهند. گفتگوها و درمان‌ها در قیاس با توصیف‌ احساسات برانگیخته شده سه مرحله غالب و بارز را آشکار می‌کند.
نظریه اجتماعی _ ملاقات شبکه‌ای «دوستان»
خیالپردازی _ اقتباس شخصیت‌های جدید و تخیلات جنسی
قدرت _ دسترسی فوری به اطلاعات و اشخاص جدید
دیوید بروکاتو[4]، پدید آورنده نقاشی‌های متحرک تالارهای گفتگوی IRC در زمینه رفتارهای اعتیادآمیز تصور می‌کرد که وی با معتادان به الکل و معتادان معمولی سر و کار دارد، اما او دریافت که اکثر افرادیکه در میزگردهای گفتگو حاضر می‌شوند، یک اتصال مسئله ساز مربوط به «اعتیاد اینترنتی»[5] را اظهار می‌کنند. همچنین یکی از این افراد بازگو می‌کند که چگونه کار و زندگی خانوادگی‌اش متلاشی شده است، اینترنت تنها دل مشغولی بود که می‌توانست وی را طی ساعات متمادی در شبکه به منظور شرکت در گروه‌های مباحثه سرگرم کند. این سازنده تصاویر متحرک از وی درخواست می‌کند که چنانچه تمایل دارد دستگاه مودمش را به او امانت دهد (وسیله اتصال بین کامپیوتر و سرویس دهنده اینترنت از طریق خطوط تلفن)؛ پاسخ ارائه شده بی لحظه‌ای درنگ این بود: به هیچ وجه، به علاوه آنکه این شخص فقط با قطع ارتباط اینترنت به مکالمات خود پایان می‌داد.
این مورد اخیر بسیار مشابه با موقعیت‌هایی است که همراه در تمرین روزانه با معتادان ملاحظه می‌شود، با در نظر گرفتن این که نشانه‌های روانشناختی در افراد مورد نظر و تأثیرات مواد ناشی از دریافت ماده داروئی، مغزی است.
این تأثیرات دارویی می‌تواند به مثابه تلاشی برای حل مشکل جستجوی مداوم سرخوشی و لذت باشد.
تحقیقات انجام شده توسط زوکرمن[6] در سالهای 60 تلاشی بود برای یافتن رابطه‌ای بین پدیده‌های فعال ساز فیزیکی و جستجوی سرخوشی. این جستجوگری با نیاز به تجارب جدید، پیچیده و متنوع و میل به خطرپذیری فیزیکی و اجتماعی با هدف کسب و حفظ یک سطح مطلوب ناشی از فعالیت‌ مغزی مطابقت دارد.
--------------------------------------------------------------------------------
 [1] - cyberdependance
[2] - Kimberly young
[3] - ados farfelus
[4] - David Brocato
[5] - Internet Addiction
[6] - zucherman
0000000000000000000000000000000



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » علی بابا ( سه شنبه 89/10/14 :: ساعت 2:23 عصر )

»» هویت جوانان ما

هویت جوانان ما
تبلیغات ماهواره و اینترنت از مهم‌ترین عواملی هستند که برخی از جوانان امروز را به سوی کاستی ارتباط و بی‌هویتی می‌کشاند و آنها را از برنامه‌ریزی و هدفمند بودن برای آینده بازمی‌دارد و باعث می‌شود تا بیشتر دنبال ظواهر زندگی باشد. والدین به علت مشکلات اقتصادی کمتر فرصت صحبت و مشورت با فرزند خود را دارند و برای جلب وی سعی می‌کنند خواسته‌های مادی او را تامین نمایند. به طور مثال جوان امروز شیوه پس‌انداز کردن از پول توجیبی را نیاموخته و هر چه خواسته سریع به آن دسترسی پیدا کرده است.
هرگاه چیزی خواسته از سوی والدین بدون قید و شرط در اختیار او قرار گرفته است، خرج او بیشتر در زمینه تنقلات و دوستان و اشیای زینتی مصرف می‌شود. در خانواده‌های از هم گسیخته که والدین با هم زندگی نمی‌کنند اغلب طرف مقابل که از فرزند خود دور است برای جلب محبت وی امتیازات بیشتری به فرزند می‌دهد که این امر زمینه بسیاری از بزه‌ها را فراهم می‌کند. در فرهنگ ایران کمتر اعضای خانواده جلسات هفتگی را تشکیل می‌دهند تا در آن مشکلات و راه‌حل‌های مختلف را مورد بررسی قرار دهند تا مسوولیت‌پذیری و قدرت حل مساله و اعتماد به نفس و قدرت نه گفتن به مسائلی که مخالفت با ارزش‌های خانواده و فرهنگ ما است را در فرزندان خود پرورش و رشد دهند. جوان امروز برخی از کمبودهای خود را در خیابان‌ها و از طریق ارتباط ناسالم برآورده می‌کنند که بعضا ارتباط با جنس متفاوت می‌باشد. مدت این دوستی‌ها بسیار اندک است و برای جلوگیری از افسردگی خود دیگری را جایگزین می‌نمایند. این دوستی به صورت عادی درمی‌آید و این امر برای جامعه ما بسیار خطرناک است و باعث گسستگی در فرآیند تشکیل خانواده خواهد شد و از این روست که برخی از ازدواج‌ها بسیار ناپایدار و زودگذر است.
بعضا جوان به خاطر پذیرش در گروه‌های همسالان و جلب توجه بیشتر هر روز خود را به شکل‌ها و مدل‌های متفاوت و عجیب پیرایش می‌کند که با هنجار جامعه ما همخوانی ندارد. در بسیاری ازموارد احساس وی نسبت به بزرگتران و نزدیکان و معلمان حالت طلبکارانه است و از دروغ دلیل‌تراشی زیاد استفاده می‌نماید.
ساختار کلمات محاوره‌ای خاص و اصطلاحات مخصوص دارد که در زبان والدین یافت نمی‌شود. مادران آنها اغلب انفعالی و ضعیف عمل می‌کنند و در مقابل فرزند خود احساس ناتوانی و درماندگی می‌کنند و جوانان هم از این گونه مادران بیشتر سوءاستفاده می‌کنند.
در دوران تحصیل به علت محرک‌های اجتماعی انگیزه، تمرکز و دقت وی کاهش می‌یابد و باعث افت تحصیلی می‌گردد در حالی که ساعت‌ها با موبایل و کامپیوتر خود سرگرم است و احساس خستگی نمی‌کند.
به نظر روانکاوان 5 سال اولیه زندگی کودک شالوده تربیتی سال‌های بزرگسالی را می‌سازد اگر در سال‌های اولیه کودک حمایت‌های لازم را از خانواده خود دریافت نماید. محرک‌های محیطی در زمان نوجوانی کم‌رنگ‌تر می‌شود و اثرات آن کمتر و این دوران نوجوانی و جوانی را به سلامت سپری می‌کنند. به هر حال جوان امروز به هزار و یک دلیل و در معرض مشکل درونی از خود و دیگران و هویت خود قرار دارد که بهتر است ما در ارتباط خود با آنها یک بازنگری جدی داشته باشیم.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » علی بابا ( سه شنبه 89/10/14 :: ساعت 2:23 عصر )

»» اعتیاد سایبری ,اعتیاد نوظهور بدون دارو(قسمت هفتم/شاخص های اعتیاد

اعتیاد سایبری ,اعتیاد نوظهور بدون دارو(قسمت هفتم/شاخص های اعتیاد به اینترنتDSM-IV )
در آغازین سالهای 90، با گسترش شیوه‌های چندرسانه‌ای و بویژه با روی کار آمدن وب، دانشگاه‌های آمریکایی می‌توانستند با یک نگرانی جدی، تعداد فزاینده دانشجویان جوانی را که علائم این شکل جدید رفتار اعتیاد آمیز را از خود بروز می‌دهند تصدیق کنند: «وابستگی سایبری»[1]. مقالاتی که به این موضوع پرداخته‌اند بسیار کم‌اند خواه در قاره کهن، خواه در ایالات متحده یا کانادا، اگر چه در این کشورها در مؤسسات و دانشگاه‌ها، برنامه‌های تحقیقاتی بسیار پیشرفته‌ای در زمینه رفتارهای اعتیادآمیز وجود دارد. تحقیقات میدانی انتشار یافته در ایالات متحده توسط اعضاء هیأت‌ علمی دانشگاه بخشی از موارد عینی و واقعی است که با تمامی شاخص‌های طبقه‌بندی شده اعتیاد منطبق است. همچنین یک مؤسسه یاریگر به معتادان سایبری که از سوی روانپزشک آمریکای شمالی، ایوان، کی – گلد برگ[2] ایجاد شده است، در صفحه اخبار وب سایت، شاخص‌های نمونه ناهنجاری‌های اعتیاد به اینترنت[3] (IAD) را درج کرده است، شاخص‌هائی که بر اساس مقیاس DSM-IV اقتباس شده است. وابستگی در موارد استفاده ناهنجار، استفاده نابجا از اینترنت و منجر به اختلالی که با سه شاخص زیر (یا بیشتر) در یک دوره حداقل 12 ماهه دیده شود، آشکار می‌گردد:
شاخص‌های اعتیاد به اینترنت (اقتباس ازDSM-IV )
I تحمل، همانگونه که در هر یک از پیشنهادات زیر تعریف شده است:
A. یک افزایش فزاینده، برای کسب رضایت، که با زمان سپری شده اتصال به اینترنت نشان داده شده است.
B. یک کاهش مشخص تأثیر، چنانچه زمان سپری شده اتصال به اینترنت همواره یکسان باشد.
II. نشانه‌های[4] عدم اتصال به اینترنت، در هر یک از پیشنهادات زیر توضیح داده شده است:
A. نشانه‌های معمول عدم اتصال به اینترنت
1. توقف یا کاهش مدت زمان اتصال به اینترنت که تحمل آن دشوار و ظاهراً بطول انجامیده است.
2. دو یا بیش از دو پیشنهاد زیر، پس از چندین روز تا یک ماه به نسبت شاخص‌ یک آشکار می‌شود.
الف: اضطراب روانی
ب: خیالپردازی و تخیل درباره اینترنت
ج: حرکت‌های ناهنجار و ناخواسته با انگشتان دست
3. نشانه‌های شاخص B یک ناکارکردی در نظم اجتماعی و در کار یا زمینه‌های مهم دیگر ایجاد می‌کند.
B. استفاده از اینترنت یا یک امکان مشابه بر‌خط، امکان از بین رفتن یا دور شدن از نشانه‌های سندروم عدم اتصال به اینترنت را ممکن می‌کند.
III. تقریباً همیشه در مدت زمان بیشتر و اغلب اوقات نسبت به دفعات اولیه دسترسی به اینترنت امکانپذیر است.
IV. یک میل همیشگی یا تلاش‌هائی بی نتیجه برای متوقف کردن اتصال به شبکه یا کنترل استفاده از اینترنت وجود دارد.
V. بخش عمده‌ای از زمان فراغت فرد در فعالیت‌های کاربری اینترنت سپری می‌شود (خرید کتاب‌های تخصصی، برررسی بی وقفه موتورهای جدید جستجو، جستجوی خدمات دهندگان جدید اینترنت).
VI. فعالیت‌های اجتماعی، سرگرمی‌ها، فعالیت‌های خلاقانه، در نتیجه استفاده از اینترنت کاهش پیدا می‌کند.
VII. به رغم آگاهی از مشکلات اجتماعی، از جمله پر مشغله بودن، رابطه‌ای و روانشناختی، که برخی اوقات یا بطور مداوم بواسطه کار با اینترنت روی می‌دهد، بر استفاده از اینترنت پافشاری می‌شود (محرومیت از خواب، مشکلات زناشویی، تأخیر در قرار ملاقات، بویژه به هنگام ساعات اولیه صبح، غفلت از فعالیت‌های روزانه، یا احساس ترک گفته شدن از سوی نزدیکان).
--------------------------------------------------------------------------------
 [1] - cyberdependance
 [2] - Ivan K. Goldberg
 [3] - Internet Addiction Disorders
 [4] - syndrome
0000000000000000000000000000000000



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » علی بابا ( سه شنبه 89/10/14 :: ساعت 2:23 عصر )

»» اعتیار سایبری,اعتیاد نوظهور بدون دارو(قسمت ششم/تعامل انسان وکامپ

اعتیار سایبری,اعتیاد نوظهور بدون دارو(قسمت ششم/تعامل انسان وکامپیوتر)
جان لیلی[1]، یک پژوهشگر مشهور و جوان، در سال 1972، یک پژوهش موردی بر روی مغز را که به منزله واحدی ذخیره‌ساز، تمامی پایگاه‌های اطلاعاتی که دانش و شناخت‌هائی از جهان را در خود دارد انجام داده است. «برنامه‌ریزی و فرا برنامه‌ریزی در بیوکامپیوتر انسانی»[2]. این مطالعه، با یک محتوای محض علمی، در محافل دانشگاهی تقریباً بدان توجهی نشد، ولیکن نویسنده‌اش بطور جدی به امید تازه‌ای در حوزه داستان‌های علمی تخیلی قلمداد شد. در این مقاله مورد بحث، تیموسی لیری، بین اختراع دستگاه چاپ گوتنبرگ در سال 1456 و ظهور کتاب شخصی و اختراع استیون جابز[3] و استیون ووزنیاک[4] - اختراع کامپیوتر شخصی با عنایت به اینکه انتشار کتاب شخصی و کامپیوتر شخصی زمینه ارتقاء به یک سطح بالاتر را فراهم نموده _ پیوندی ایجاد کرده است؛ سطحی که دسترسی کیفی به معلومات جهانی را با شتاب بیشتر و امکان مشارکت و اتصال فوق‌العاده ممکن ساخته و منشاء تحولی در جامعه شده است.
برای وی، مسئله «اعتیاد سایبری»[5] در یک روند تحول آمیز اجتماعی جای گرفته و با خرده نظام شکل گرفته توسط انسان و ابزار اطلاعاتی در تعامل است. در این روند، برخی افراد، ناتوانی خود را از ترک جهان مجازی آشکار می‌نمایند، ناتوانی از زندگی بدون تبادلات مستمر علائم الکترونی بین مغزشان و کامپیوتر.
همکاری و تعامل بین انسان و ماشین فرا سایبری او که مجهز به کلام و هوش مصنوعی است، از یک استقلال تحلیلی بهره گرفته و موجد یک قدرت ویژه در عمل و تصمیم واقع می‌گردد، که قبلاً از سوی نویسندگان داستان‌های علمی تخیلی بدان اشاره شده است.
برای معتادان سایبری، این مسئله بمنزله چهار راهی بزرگ در عادات ایشان است. این شاهکار فناوری در اصل، عامل تغییر نمایه‌های دنیای مجازی بوده و در مقطع زمانی کنونی تنها نقطه جلب توجهات بشری است. این مفهوم واقعیت مجازی، در حال حاضر فضاهای داستان‌های علمی تخیلی را در می‌نوردد و ظهور ابزارهای بسیار پیچیده واقعیت‌گرا و درونی شده، حقیقتی است که از متن ذیل فراتر می‌رود و تفکر را بر می‌انگیزاند: «یک واقعیت مجازی، جهانی است پدید آمده توسط کامپیوتری که مفهوم اندیشه را دگرگون کرده است».
بر اساس نظریه نظام‌های پیشرو در واقعیت مجازی، همچون جایگزین‌های آتی روابط جنسی و داروها، برتری با داستان‌های علمی تخیلی جدید و خط سایبری است.( بارت کوسکو ،تفکر فازی، 1993) [6].
-------------------------------------------------------------------------------
[1] - John lilly
[2] - Programming and Meta programming in the human bio - computer
[3] - Steven jobs
[4] - Steven wozniak
[5] - cyberaddiction
[6] - Bart – kosko (Fuzzy thinking)



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » علی بابا ( سه شنبه 89/10/14 :: ساعت 2:23 عصر )

»» اعتیاد سایبری ,اعتیاد نوظهور بدون دارو(قسمت چهارم)

اعتیاد سایبری ,اعتیاد نوظهور بدون دارو(قسمت چهارم)
معتادان سایبری بزرگسال کاربر اینترنت به شاخص‌های پیوست، در چارچوب بازی‌های آسیب‌زا پاسخ می‌دهند. برخی از رفتارهای آنها شاخص‌های اعتیادگونه را نشان می‌دهند: ولع شدید، سرخوشی و لذت فوق‌العاده ناشی از عمل، وابستگی، تکرار و بویژه از دست دادن کنترل.
وضعیتی که شاخص‌های تشخیص بیماری شخص وابسته (DSM- IV) را در دسته «مشکلات کنترل احساسات غیر طبقه بندی شده در جای دیگر» قرار می‌دهد، با اشتغال در بازی، گرایش به افزایش زمان اتصال، ناتوانی در به پایان رساندن رفتار سوء و غیر ممکن بودن مقاومت در برابر تحریکات توصیف شده است.
در واقع، پیشینه تالارهای گفتمانی چون IRC[1]، (گفتگوی همزمان اینترنتی) MUD[2]، (سیاه‌چال‌های چندگانه کاربران) بوده است، نوعی بازی افسانه‌ای که با ارسال پیام‌های متعدد به بازیگران دیگر انجام می‌شود، تا در یک فضای مجازی با یکدیگر همکاری کرده یا در مقابل هم قرار گیرند. در حال حاضر بیش از 500 سایت بازی در شبکه اینترنت وجود دارد. در فرانسه، دو سایت اینترنت، بازی‌های مجازی را ارائه می‌کند که به نظر می‌رسد در گسترش اعتیاد به بازی نقش دارد. اولین بازی «دومین جهان»[3] نام دارد که توسط کَنَل[4] و کریو[5] کارگردانی شده و هدف آن خلق یک آزمایشگاه سیاسی برای دموکراسی مجازی است.
موضوع این بازی جابجائی مجازی شهر پاریس است. می‌توان شکل ظاهری، رنگ پوست، هویت خود، همچنین مسکن خود را با امکان خصوصی ساختن آن انتخاب کرد. بازیکنان «شهروند» می‌توانند همدیگر را ملاقات کنند و بازدیدها و مکالماتی را بین خود ترتیب دهند. آنچه که جالب توجه بنظر می‌رسد، ایجاد امکان رأی دادن الکترونیکی در وب است. شهروندان اینترنت برای تصمیم‌گیری مستقل منحصر به این دنیای مجازی فراخوانده می‌شوند.
دومین بازی «هتل مجلل»[6]، چارچوب‌های زندگی مجازی و تبادلات بین بازیکنانی را نشان می‌دهد که به نوبة خود می‌توانند شکل ظاهری خود را انتخاب کنند و موقعیت‌ها و نمادهای زندگی مجازی را نشان دهند. این نوع بازی‌ها، که در طی سال‌های متمادی در ایالات متحده آمریکا رواج پیدا کرده است، افسانه، مجاز و نشاط را در هم می‌آمیزد ودر حال حاضر «آماتورهای گاوباز»[7] را بوجود آورده است، بی قید‌هایی که در این فضا زندگی می‌کنند، و جز در چارچوب گفتگوهای اینترنتی که به آنان پیشکش شده است ارتباط برقرار نمی‌کنند، شیوه‌های زندگی‌شان منوط به نوع بازی است که بیشتر اوقاتشان بدان مشغول و سرگرم‌اند.
خرید تفننی و وسواسی یک رفتار دائمی یا متناوب است که با میل مفرط خرید، اضطراب قبل از اقدام و عاقبت با تحقق خرید بازشناسی می‌شود. آنچه که کم و بیش در اینگونه رفتار بارز می‌باشد، اقدام به خرید و احساس مالکیت ساده یک شیئی است.
جایگاه این رفتار اعتیاد گونه در یک تجربه نمایشی «اعتیاد سایبری»، در ظاهر با این واقعیت که اینترنت امکانی گسترده را برای تأثیرگذاری در خریدها که در غالبی جدید و مستقیم ارائه می‌شود تحقق بخشیده است. این مسئله در ایالات متحده یک مصیبت واقعی اجتماعی را بوجود آورده که به «خرید تفننی»[8] یا جنون خرید موسوم است.
بنظر می‌رسد نشان دادن رابطه‌ای که در حال حاضر بین جامعه ما _ که در تعاریف یک جامعه مصرفی بوده و افراد را با اغواگری در تبلیغات و سیاست بازاریابی به خرید تحریک و تهییج می‌کند _ و شخصی که در مقاومت در برابر یک اقدام تحریک آمیز _ نیازی که در اجتماع به آن دامن زده شده _ ناتوان است، حائز اهمیت باشد. تعداد قابل توجه مصرف کنندگان سایبری می‌باید ما را به این فکر سوق دهد، که خود را مورد سئوال قرار دهیم. این عنوان «دومین جهان»[9] در تمامی گوشه و کنار کوچه‌ها و در اعلامیه‌های تبلیغاتی موجود، امکان بازدیدهای مجازی در فضاهای تجاری را که می‌تواند به خرید اینترنتی منجر شود، فراهم می‌کند. چنین پدیده‌هائی این بار دیگر واقعاً واقعی است، و کشورها نیز از این طریق به پول واقعی خواهند رسید.
--------------------------------------------------------------------------------
[1] - Internet Relay chat
[2] - Multiple User Dungeons
[3] - Deuxiem monde
[4] - Canal
[5] - Cryo
[6] - Palace
[7] - aficionados
[8] - bying spree
[9] - Deuxieme monde



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » علی بابا ( سه شنبه 89/10/14 :: ساعت 2:23 عصر )

<      1   2   3   4   5   >>   >
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

روان شناسی چت و کاربران چت روم ها
گرایش جوانان به چت
مد گرایی جوانان ،به روز بودن، خودنمایی
برخی جرائم تلفن همراه ، اس ام اس ، بلوتوث و وسایل شنود
نگاهی به علل افزایش آسیب‌های اجتماعی میان نوجوانان
آسیب شناسی و روان شناسی چت و کاربران چت روم ها
فرار تکنولوژیک دانش آموزان از چنگ تعلیم و تربیت ، خطرات منزوی و
اعتیاد ‌از‌ نوعی ‌دیگر ، آسیب شناسی موبایل
آسیب های روانی اینترنت
توصیه هایی مفید به والدین جهت استفاده احتمالی فرزندانشان از اینت
آسیب های روانی اینترنت
علل چت
شبکه فارسی‌وان ؛ استحکام خانواده را تهدید می‌کند
قسمت اول اعتیاد سایبری ,اعتیاد نوظهور بدون دارو"(قسمت اول)
ازدواج اینترنتی
[همه عناوین(4080)][عناوین آرشیوشده]


مجموعه[29] . کتاب[29] . مهندسی[19] . آموزش[19] . سریال[18] . فارسی[18] . ساعت[16] . لکترون[16] . طرح[15] . نرم[13] . فزار[12] . اسپرت[12] . نسخه[10] . کامل[10] . هندبوک[9] . لکترونیکی[9] . v[9] . Pro[8] . جزوه[8] . دستبند[8] . رشته[8] . نرم افزار[8] . مردانه[8] . کارتون[8] . کتابخانه[7] . همراه[7] . ورانوس[7] . طراحی[7] . کتاب[7] . زبان[7] . حسابداری[6] . پذیرش[6] . تحصیلی[6] . D&G[6] . dunlex[6] . led[6] . سنگ[6] . سیستم[6] . مدیریت[6] . مقاله[6] . ساخت[5] . کامل[5] . ماشین[5] . DVD[5] . Engineering[5] . quartz[5] . آموزشی[5] . تولید[5] . بی[5] . برق[5] . چند[5] . دیجیتال[5] . دوبله[4] . دایره[4] . دستبندی[4] . دوم[4] . دی[4] . راهنمای[4] . چک[4] . حل[4] . خوش[4] . دار[4] . بزرگ[4] . برنامه[4] . بورس[4] . پرورش[4] . پروژه[4] . پزشکی[4] . پیام[4] . بیش[4] . جامع[4] . جهان[4] . چاپ[4] . آماده[4] . for[4] . Flash[4] . مارکدار[4] . گل[4] . کتابخانه[4] . قدرتمند[4] . فایل[4] . فسانه[4] . زمین[4] . صندوق[4] . مجله[4] . مکان[4] . نگلیسی[4] . نور[4] . نگین[4] . کتابهای[4] . ویندوز[3] . وتحقیق[3] . ویرایش[3] . ی[3] . یران[3] . نویسی[3] . هزار[3] . ناطق[3] . نقره[3] . نفیس[3] . نگار[3] . مجلات[3] . مستند[3] . مشهور[3] . میوه[3] . صنایع[3] . صطلاحات[3] . صل[3] . صوتی[3] . صیقل[3] . سازی[3] . زنانه[3] . ستیل[3] . سخنرانی[3] . سوالات[3] . سوپراسکوپ[3] . فرار[3] . فرهنگ[3] . قرض[3] . کتابهای[3] . کتب[3] . قلب[3] . کشور[3] . گنجینه[3] . لحسنه[3] . لمعارف[3] . لمسائل[3] . Medical[3] . Enterprise[3] . Dictionary[3] . collection[3] . Converter[3] . اسکریپت[3] . of[3] . Plus[3] . جلد[3] . تحصیل[3] . تصویری[3] . بزار[3] . بزرگترین[3] . برای[3] . داستانهای[3] . دانشگاه[3] . خانه[3] . حلقه[3] . خارج[3] . حذف[3] . ربات[3] . ریاضیات[3] . رمان[3] . دکتر[3] . دیجیتالی[2] . دایناسورها[2] . دبیات[2] . دبیرخانه[2] . دختری[2] . خورده[2] . ریاضی[2] . روز[2] . روایت[2] . حرفه[2] . خارجی[2] . چگونه[2] . جزوات[2] . چین[2] . چرم[2] . خطی[2] . خود[2] . خودتان[2] . دانشنامه[2] . دانلود[2] . دراز[2] . باک[2] . ببر[2] . بچه[2] . بخش[2] . بر[2] . برابر[2] . برادر[2] . بزنگاه[2] . پیشرفته[2] . پشتیبان[2] . پابند[2] . تذهیب[2] . ترفند[2] . ترین[2] . Firewall[2] . تخصصی[2] . پک[2] . پکیج[2] . تالیف[2] . تام[2] . توسط[2] . جری[2] . جانورشناسی[2] . ثبت[2] . تمام[2] . Professional[2] . Server[2] . Studio[2] . the[2] . to[2] . walar[2] . Outpost[2] . Pack[2] . Persian[2] . Photoshop CS4 Me فتوشاپ Photoshop، یک پردازشگر گرافیکی است که[2] . بابا[2] . آلات[2] . آلپ[2] . XII[2] . آزمون[2] . c[2] . book[2] . Build[2] . CD[2] . Backup[2] . ASM[2] . Auto[2] . Best[2] . Black's[2] . ebook[2] . Edition[2] . graphic[2] . NET[2] . Microsoft[2] . Encarta[2] . mathematics[2] . لکتر[2] . لنگ[2] . گیری[2] . گربه[2] . کسل[2] . متحانی[2] . ماجراهای[2] . متن[2] . محاسبات[2] . قهوه[2] . قسمت[2] . کارگاهی[2] . کریم[2] . قرآن[2] . قدرت[2] . فیلم[2] . فوتبالیستها[2] . فوتوشاپ[2] . فلزات[2] . سوپراسکوپ[2] . سفر[2] . سرخ[2] . شاره[2] . شامل[2] . زندان[2] . ساز[2] . زنان[2] . سایت[2] . سبز[2] . ستاد[2] . ستاندارد[2] . ستانداردهای[2] . ستثنایی[2] . صورت[2] . صورتی[2] . طلاعات[2] . طلاعاتی[2] . طنز[2] . عنوان[2] . علوی[2] . علی[2] . عمران[2] . عملی[2] . عملیات[2] . صفر[2] . صدای[2] . صنعت[2] . شیمی[2] . سیاره[2] . صد[2] . سیستمهای[2] . سی[2] . شماره[2] . مفاهیم[2] . مقالات[2] . مکانیک[2] . موزش[2] . موش[2] . ممنوعه[2] . منبع[2] . مواد[2] . مخصوص[2] . مدار[2] . نقاط[2] . نقش[2] . نحوه[2] . نفر[2] . نبارداری[2] . هندبوکهای[2] . نیروگاه[2] . یک[2] . کارآفرینی[2] .
 

>> بازدید امروز: 66
>> بازدید دیروز: 68
>> مجموع بازدیدها: 839689
» درباره من «

تو ان تو

.::مرجع کد آهنگ::.

.::دریافت کد موزیک::.



» پیوندهای روزانه «

خاوران
بازیهای آنلاین جذاب و اکشن و مهیج و تست های هوش
مهشاپ
مارکت ماه
فروشگاه بزرگ هالیوود
[آرشیو(5)]

» آرشیو مطالب «
شهریور 89
مرداد 89
خرداد 89
فروردین 89

» لوگوی وبلاگ «


» لینک دوستان «
عاشق آسمونی
منتظر ظهور
هادرباد شناسی (روستایی در شرق شهرستان بیرجند) HADERBAD SHENASI
مشاور
آقاشیر
.: شهر عشق :.
جهاد ادامه دارد...
پرنسس زیبایی
دوستی و دوست یابی
من الغریب الی الحبیب
تاریخ مصرف یا بهتره بگم تاریخ بی مصرف
مجموعه بیانات رهبر معظم
جکستان ، عکاسخانه ، نرم افزار سرا
کامپیوتر و لوازم جانبی و نرم افزار آموزش
عمو همه چی دان
فتو بلاگ
پرسش مهر
تنهاترین عاشق
روانشناسی
رویابین
کیمیا
طلبه های ونوسی
* روان شناسی ** ** psycology *
تبادل نظر
وای ندیدید شما ا!!!!!!!

مجموعه مقالات رایانه MOGHALAT COMPUTER
روستای چاهک
راه و راهنما
عدالت جویان نسل بیدار
Sense Of Tune
مقالات روان شناسی
کودکان استثنایی
جدیدترین یوزر پسورد آنتی ویروس nod32- Kaspersky - Avira
یوزر آنتی ویروس و مسابقات تبیان و راسخون و قرآنی
متالورژی_دانلود فایل برای دانشجویان (rikhtegari.com)
خورجین عشق
شناختی
روان شناسی کودکان استثنایی
مهدویت
یا غیاث المستغیثین - روز های آبی من
MOHAMMAD
مذهب عشق
اتیسم
یادداشت های من
Ali reza khosravi
کتابخانه دیجیتال روانشناسی
جنبش قطره سرگشته
وباگی خالی از خنده
کتاب الکترونیکی
عکس.sms اس ام اس.دانلود عکس و آهنگ ساسی
روان شناسی
آپدیت جدیدترین یوزر پسورد آنتی ویروس nod32
یک هدف مشخص
فاصله ی گرگ شدن
پرسش مهر ... پیشرفت ،راه‌های پیشرفت و موانع پیشرفت چیست ؟
دربه در غزل فروش
...محض یار مهربانم
جاذبه
گالری بهترین فیلم، کارتون، سریال، موسیقی
ببین قشنگه؟
طوفان در پرانتز
پرنسس خشگله عکس دانلود نرم افزار و بازی narmafzar gam aks
پرسش مهر 10
خدمات اینترنتی و حراج نرم افزار
نرم افزارهای تخصصی و موبایل و نرم افزارهای آموزشی تخصصی و موبایل
لوازم آرایشی و بهداشتی و ادکلن
پارس دانلود
ایران دانلود - دانلود نرم افزار - ویروس یاب
گالری دستبند، انگشتر، گردنبند، سرویس، گوشواره
گالری بهترین نرم افزارهای سیستم عامل، طراحی گرافیک، برنامه نویسی
گالری بهترین بازیها و سرگرمیهای حادثه ای و فکری
گالری نرم افزارهای مکانیک، برق، الکترونیک، شیمی، معماری، عمران
گالری آموزش زبان های انگلیسی آلمانی فرانسوی عربی اسپانیایی
گالری نرم افزار آموزشی درسی، دانشگاهی، کامپیوتر، فنی مهندسی،کودک
چهارراه
بهترین لوازم منزل،خودرو،کامپیوتر، موبایل و کیتهای الکترونیکی
گالری بهترین نرم افزارهای کاربردی مکانیک، برق، الکترونیک، شیمی
جکستان . عکاسخانه
گالری بهترین نرم افزارهای موبایل برای ایرانیان
گالری بهترین نرم افزار آموزش زبان های انگلیسی
w x y z * دبلیو ایکس وای ضد * کد
بانک مقالات روانشناسی
پایگاه عکس و پیامک و دانلود بازی و نرم افزار
فروشگاه کتب روانشناسی، اسلامی، ایران شناسی وسیستم عامل
لوازم خانگی و اثاثیه منزل و لوازم آشپزی
فروشگاه نرم افزارهای گرافیکی و سرگرمی و بازی
نرم افزارهای میکس مونتاژ و آموزشی میکس مونتاژ
پوشاک & تی شرت دخترانه پسرانه استین کوتاه و بلند & ژاکت
هتل دانلود
سکوت نیمه شب
کوچک های بزرگ
دهکده مجازی ...
دختر غریب
دانلود سانسور نشده های سریال افسانه جومونگ
پرسش مهر . ...... چگونه خدمتگذار خوبی باشیم
عکاسخانه
عکس های توپ گلها همه آفتاب گردانند
جک جک جکستان
متفاوت
یاداشت های یک مادر
MANIFESTER
فرهنگی هنری، عکس، مدل لباس، مانتو، ژاکت، سارافون دخترانه و زنانه
شادی(زمزمه های دلتنگی)
دل ها تنها به یاد خدا آرام می گیرد
!!!نگاتیو

» صفحات اختصاصی «

» لوگوی لینک دوستان «
















































































» طراح قالب «